המהפכה המשפטית יצאה השבוע לדרך בפועל, עם העברת חלק מהחוקים שבמסגרתה בקריאה ראשונה ובקריאה טרומית. לקראת קולות הקוראים לקיום משא ומתן הזכרנו את הדבר שנעדר כליל מהשיח - הצורך הבהול בחיזוק הכנסת. אי אפשר לדבר על השבת האיזון בין הרשויות בלי לדאוג שהכנסת לא תישלט על ידי הממשלה.

כלכלנים הזהירו השבוע מההשלכות של המהפכה המשפטית בוועדת הכספים. הדיון נגמר כשהיו"ר משה גפני החליט לקבוע בעצמו כי "אין קשר בין החקיקה המשפטית לבין כלכלת ישראל", בהצבעה תקדימית בוועדה.

בנוסף, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הודה כי בית המשפט לא יוכל לבקר חוקים שעלולים לפגוע בזכויות אדם. ח"כ רוטמן ביקש לבדוק נוסח מרוכך להצעה, אלא שחלק מהזכויות, כמו חופש הביטוי, השוויון וזכויות נוספות, אינן קבועות בחקיקה ולכן עלולות להיפגע. "סיירות השקיפות" שלנו שלחו לחברי הוועדה בקשה לדרוש תשובות לשאלת הפגיעה בזכויות.

חקיקה נוספת שקידמה הכנסת השבוע הייתה החוק שנועד לסדר לאריה דרעי משרת שר, למרות פסיקת בית המשפט העליון. שמנו לב שדרעי היה כמעט היחיד שנעדר מההצבעה עליו בטרומית - מה שהדגיש את הפרסונליות בחוק, שאפילו מי שהגיש אותו לא מוכן להתראיין עליו.

וגם: רגע אחרי שחזרה משליחותה בצרפת, השגרירה לשעבר יעל גרמן שוחחה עם שבי גטניו על הסכנה שמעמידה המהפכה המשפטית על היחס לישראל בעולם וגם על המשמעות האמיתית של מינוי למשרת אמון.

ודרור גורני גילה שקק"ל, שמניפה דגל סביבתי, משקיעה חלק מתיק ההשקעות שלה בחברות מזהמות המחריפות את המשבר.