שורת ארגונים פנו ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לעצור את מינויו של איתמר בן-גביר, השר לביטחון לאומי, מלעמוד בראש צוות מיוחד למאבק בהסתה. לפי הארגונים, בן-גביר ואנשי מפלגתו "עוצמה יהודית" עוסקים בעצמם בהסתה לאלימות ולגזענות, ולכן בן-גביר נמצא "בניגוד עניינים חריף ואינו יכול לעמוד בראש הצוות למאבק בהסתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ היום (א') בטוויטר כי השר בן-גביר יעמוד בראש צוות של אנשי משטרה, שב"כ, צה"ל ופרקליטות "כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגדנו". בהמשך הבהיר נתניהו כי אינו מתכוון לצוות שיחקור מתנגדים למדיניות הממשלה אלא "הסתה פלסטינית נגד אזרחי ישראל". המכתב נשלח על-ידי עו"ד איתי מק בשם הארגונים "פורום תג מאיר", "מחסום ווטש", "רעך כמוך", "אימהות נגד אלימות", "מסתכלים לכיבוש בעיניים" ו"לוחמים לשלום".

במכתב מפרטים הארגונים שורת הפניות לפעילות מסיתה לכאורה של השר ושל מפלגתו ואנשיה: מפעילותו בתנועת כך לאורך השנים והסתבכויותיו הפליליות, ועד לאירועים מהשנים האחרונות כמו התבטאויות שהיועץ המשפטי לממשלה כתב כי "הן מתקרבות קרבה מסוכנת לקו האסור שהחוצה אותו מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת"; תמיכה פומבית ב"נוער הגבעות"; שותפות פוליטית עם בנצי גופשטיין נגדו הוגש כתב אישום בגין הסתה לאלימות, לגזענות ולטרור; קשר לרב דב ליאור שכתב הסכמה לספר "תורת המלך" ועוד.

עוד מציינים הארגונים כי חברי "עוצמה יהודית" הביעו תמיכה פומבית בהוצאה להורג ללא משפט, לגבי ערבים בלבד. חלק נרחב במכתב מיוחד לח"כ אלמוג כהן מ"עוצמה יהודית": "פרסם בגאווה בדף הפייסבוק שלו, ימים ספורים לפני הבחירות האחרונות, ב-27.10.2022, כי הוא היה אחד מאותם השוטרים שעינו שלושה בני משפחה בדואית, יחד עם תמונה שלהם מהאירוע שוכבים על האדמה (בני המשפחה קיבלו פיצוי מהמדינה במסגרת תביעה אזרחית ומח"ש בוחנת בימים אלה אם לפתוח את תיק החקירה מחדש)" ועוד ועוד.

"מינוי אחד מן המסיתים הראשיים במדינת ישראל לעמוד בראש צוות למאבק בהסתה, יפגע אנושות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק", מסכמים הארגונים את פניייתם.

השר בן-גביר טרם מסר תגובה.

להורדת הקובץ (PDF, 332KB)