הצעת החוק של חבר הכנסת הטרי בועז ביסמוט (הליכוד), לשעבר עורך "ישראל היום" ופרשן בחדשות 12, הגיעה היום לוועדת השרים לחקיקה אך הדיון בה נדחה לעוד שבועיים. לפי ההצעה, חוק הגנת הפרטיות יתוקן כך שפרסום הקלטה של אדם שנעשתה ללא ידיעתו או רשותו תהווה פגיעה בפרטיות.

הצעת החוק ספגה ביקורת ציבורית עזה, בין היתר מ"ישראל היום". גם היועצת המשפטית לממשלה התנגדה לה וכך גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל. המתנגדים להצעה סבורים כי היא תפגע בחופש העיתונות בכלל ובתחקירים עיתונאיים בפרט. היועצת המשפטית לממשלה הוסיפה כי הצעת החוק צפויה לפגוע גם בעבודת רשויות האכיפה.

הצעת החוק של ביסמוט היא הפעם השלישית בה רה"מ נתניהו מנסה להקשות על שימוש בהקלטות בפרסומים עיתונאיים באמצעות חקיקה. בפעם הזו, אם באופן מכוון ואם בשל אהבת האירוניה, נבחר עיתונאי לשעבר כדי להגיש את הצעת החוק ולספוג את הביקורת. באופן יוצא דופן, לצד החיווי לפיו ההצעה נדחתה לתקופה של שבועיים, התווספה ההערה כי הדחייה היא "בהסכמת המציע". ייתכן שהביקורת על הצעת החוק חילחלה בכל זאת אל ביסמוט, שהרגיש צורך להדגיש כי לא "קיבל ברקס" מהממשלה אלא החליט, לכאורה, על הדחייה "בעצמו".

להורדת הקובץ (PDF, 284KB)