בתוך שלל הקולות והוויכוחים, ביקשנו לעשות סדר במושגי היסוד ובשאלות שעומדות בבסיס הדיון על החקיקה המשפטית. אחד מהשחקנים המרכזיים בעיצוב השיח על המהפכה הוא יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן.

אלא שחבר הכנסת שמקדם בהתלהבות את החקיקה ומרבה לדבר עליה בתקשורת, נוקט לעיתים במניפולציות ובהשוואות מסולפות כדי לצנן את ההתנגדות לתוכנית. נעמי נידם פירקה את הטיעון של רוטמן על כך שתוכניתו תואמת לשיטות הקיימות בדמוקרטיות מערביות אחרות בעולם.

בתוך כך, שתי הצעות חוק שעלולות לפגוע בחופש הפרט והעיתונות עלו לסדר היום. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דחף לקידום הצעת חוק שתאפשר לשוטרים לערוך חיפוש בבתים בלי צו, אותה הצעה שאותה כינה נתניהו בעבר הלא רחוק "אנטי דמוקרטית בסגנון צפון קוריאה".

בנוסף, העיתונאי לשעבר וחבר הכנסת מהליכוד היום - בועז ביסמוט, מקדם הצעה לאיסור פרסום הקלטות, בצעד שצפוי לפגוע בפעילותם של עיתונאים ועיתונאיות לערוך תחקירים. העיתונאי לשעבר ספג ביקורת על הצעתו מימין ומשמאל, אבל ממשיך לקדם אותה.

וגם, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן קיבלה השבוע מטר כבד של קריאות בוז במהלך נאומה בכנס אקלים, אך יעל געתון הקשיבה טוב לדבריה שנשאו מסר מפייס - דווקא לתעשיינים. וגם: פרק חדש בסדרת "מפת המזהמים" - הפעם על המכתב שהזהיר כבר לפני תשע שנים מפגיעה בילדי דרום תל אביב.