ההתנהלות הכאוטית במשרד התקשורת נמשכת: רק לפני כחודשיים נכנס שלמה קרעי לתפקיד שר התקשורת, ומאז אינו פוסק לשחרר הצהרות קיצוניות (מחיסול השידור הציבורי ועד חיסול כל הרגולציה התקשורתית), לחזור בו ולהדליף הצהרות אחרות, עד שבשבוע שעבר חטף מכה סימבולית על היד מראש הממשלה נתניהו שאותת לשר הטרי לחזור לשולחן התכנונים. כעת מודיע קרעי כי יכנס בכל זאת את מסיבת העיתונאים שביטל, כדי להודיע על "רפורמה בשוק התקשורת".

אם קרעי אכן יכנס מחר את מסיבת העיתונאים ויודיע בה על מדיניות, זו תהיה הפעם הראשונה בה השר הנכנס יציג התנהלות מסודרת, שלא באמצעות הצהרות חסרות כיסוי בראיונות עיתונאיים או הדלפות חסרות אחריות לתקשורת. חוסר תכנון, חובבנות וזלזול בציבור (את מתנגדיו כינה "ערב רב") אפיינו בחודשיים האחרונים את ההתנהלות הממשלתית בנושא. אפילו את הודעת ראשי הקואליציה כי התוכנית לחיסול התאגיד תידחה עד לאחר הוצאתה לפועל של התוכנית להחלשת מערכת המשפט, זכו האזרחים לשמוע לא בהודעה רשמית אלא כהדלפה לעמית סגל מחדשות 12.

מה יודיע מחר שר התקשורת קרעי? בקרב הארגונים נשמעים ניחושים שונים, אולם מה שברור הוא שקרעי לא היה יכול להספיק, בזמן הקצר מאז נכנס לתפקיד, לקיים עבודת מטה מסודרת, שימוע ציבורי או דיון מקצועי רציני. כך שתהא אשר תהא הודעתו מחר, היא צפויה להיות המשך ישיר של אופיו של השר החדש, כפי שהוא נחשף בשבועות האחרונים: מיניסטר יהיר ("שתוי", כינה אתמול חבר כנסת מהאופוזיציה, ולחבריו אמר "תמשיכו לנבוח") וחסר אחריות, שלא הפנים את מעמדו או את העובדה שהשליפות מן המותן שהוא מתמחה בהן כבר אינן רק בגדר תעמולה לבייס אלא קביעות המשפיעות באופן ישיר על אלפי עובדים ועל הציבור כולו.

חוסר אחריות ישנו גם בפרסום של כתבת חדשות 12 דפנה ליאל, שצייצה כי "למרות הלחץ מצד ראשי הקואליציה לתת קדימות למהפכה המשפטית - הפגיעה בתאגיד כן צפויה להופיע בחוק ההסדרים בגרסה חלקית והתוכנית כולה תבוצע בשלבים". אם קרעי אכן יצליח להשחיל משהו מתוכניות החיסול שלו לחוק ההסדרים, תהא זו מכה למאבק הציבורי, משום שכך יצליח שר התקשורת לדלג על הצורך בהליך חקיקה מסודר. אלא שגורמים המכירים את הטיפול בנושא במשרד האוצר טוענים כי ההיתכנות של מהלך כזה הינה קלושה. במשרד האוצר סירבו להתייחס לעניין.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל וארגוני היוצרים הודיעו כי יפגינו מול מסיבת העיתונאים שתתקים במשרד התקשורת ברחוב יפו בירושלים. הצהרת הכוונות של קרעי, עם כניסתו לתפקיד, בדבר סגירה בשיטת הסלמי של תאגיד השידור הישראלי, עוררה גל מחאה יוצא דופן בהיקפו. כלל הארגונים המייצגים את העובדים בשוק הטלוויזיה והקולנוע בישראל התייצבו כאחד מול השר, ואיתם ארגון העיתונאים והעיתונאיות המייצג את מרבית העיתונאים בישראל. התנגדות לתוכנית נרשמה גם בליכוד, בהובלת מזכ"ל עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ. גם ח"כ דוד ביטן הביע את התנגדותו.

מארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת נמסר: "שר התקשורת קרעי ממשיך להלך אימים ולזרוע אי ודאות ביחס לעתידו של תאגיד השידור, ושוב מאיים לגדוע את מטה לחמן של אלפי משפחות בישראל. הציבור בישראל אוהב ומעריך את השידור הציבורי המפואר, האיכותי, המעמיק והמגוון ולא ייתן יד לכל פגיעה בשידור הציבורי. אנחנו נצא מחר להפגין יחד עם עובדי התאגיד, היוצרים ועובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, למען עיתונות חופשית בישראל, ולהבהיר לשר קרעי בקול ברור שכולנו ביחד נשמור על שידור ציבורי מצוין לטובת כלל אזרחי המדינה".

מארגוני היוצרים נמסר: "ידענו שאי אפשר לסמוך על הבטחות של פוליטיקאים - התאגיד בסכנה. שר התקשורת מתכנן מסיבת עיתונאים בנוגע לרפורמה שלו והממשלה מתכננת להכניס קיצוץ בשידור הציבורי לחוק ההסדרים. בשורה התחתונה - רימו אותנו. מחר ב-17:00 כולנו בהפגנה מול משרד התקשורת בירושלים, שם יקיים שר התקשורת מסיבת עיתונאים בנושא הרפורמה שלו.
אוטובוס יצא מהסינמטק בתל-אביב בשעה 15:00. כאן נאבקים על השידור הציבור בישראל בכללותו. לא נסכים שישראל תהפוך לטורקיה, פולין או הונגריה".

עדכון: ב-23:00 בלילה שוגרה מטעמו של קרעי הודעה: "מסיבת העיתונאים להצגת הרפורמה בשוק התקשורת נדחית לעת עתה. על מועד חדש תבוא הודעה בהקדם. עמכם הסליחה".