שני מפגינים שהשתתפו בהפגנה לפני כשנתיים וחצי מול בית ראש הממשלה בבלפור הורשעו, האחד בתקיפת שוטר והשני בניסיון תקיפת שוטר, ונידונו לשעות שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנס.

בחקירת המקרה, הסתייעה המשטרה בחומר גלם שצילם צוות חדשות 13 בהפגנה. בחדשות 13 העבירו למשטרה, לבקשתה ובהתאם לצו, את חומר הגלם, למרות שבמקרים קודמים סירבו מערכות חדשות לסייע באופן זה להפללת אזרחים. בחדשות 13 מסרו ל"הארץ", שדיווח על המקרה, כי העבירו את החומר רק משום שצוות הצילום הותקף בידי מפגינים. אירוע זה נטל חלק קטן בכתבי האישום: רק באחד מהם נכלל אישום של "היזק בזדון" בשל הנזק שנגרם למצלמה, וגם הוא בוטל בהסדר הטיעון.

ב-14.7.2020, השתתפו אורי גולדברג וחיים ברכה בהפגנה נגד נתניהו שנערכה מול בית ראש הממשלה בירושלים. לפי כתב האישום שבו הודה, גולדברג ניסה להשתחרר מאחיזת הבלש הסמוי איתמר אוחיון שביקש לעוצרו, היכה את אוחיון בבטנו ובאשכיו וצעק לחבריו "עוצרים אותי, עזרו לי". חיים ברכה היה אחד המפגינים שנזעק לעזרתו וניסה לשחרר את גולדברג מאחיזת השוטר. בהמשך תועד ברכה כשהוא תוקף צוות צילום של חדשות 13 שהיה במקום והודף בחוזקה את המצלמה שהחזיק הצלם.

לפי דיווח מאת ג'וש בריינר ב"הארץ", בחדשות 13 העבירו למשטרה חומר גלם לא ערוך באורך למעלה משעה שצולם בהפגנה ואשר סייע להפליל את גולדברג וברכה. בחקירתו במשטרה, דיווח בריינר, טען גולדברג כי לא הבין שמדובר בשוטר, שכן זה היה בבגדים אזרחיים, וחשב שהותקף בידי פעיל ימין.

כבר לפני חודשים אחדים הורשע ברכה במסגרת הסדר טיעון ב"תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות" ונידון ל-180 שעות שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 2,000 שקלים לשוטר אוחיון.

לאחרונה הורשע גם גולדברג במסגרת הסדר טיעון בעבירות של "השתתפות בהתפרעות" ו"ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות" (בכתב האישום המקורי הואשם גולדברג גם ב"תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות"). הוא נידון ל-200 שעות שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 2,500 שקלים לשוטר אוחיון וכן קנס בסך 1,000 שקלים.

הבדל נוסף בין כתב האישום המקורי לזה המתוקן שבו הודו המפגינים נוגע לנסיבות שבירת קרסולו של השוטר אוחיון. בכתב האישום המקורי נכתב כי השוטר שבר את קרסולו "בנסיבות ובעיתוי אשר אינם ידועים". בכתב האישום המתוקן נכתב כי פרשי משטרה רכובים על סוסים הגיעו למקום ואחד הסוסים דרך על רגלו של השוטר ושבר את קרסולו.

"כל הדבר הזה באמת מאוד טלטל את החיים שלי, תקופה קשה ומכוערת בחיים שלי", אמר גולדברג לשופטת סיגל אלבו בדיון שנערך בתחילת החודש בבית-משפט השלום בירושלים, במסגרת טיעונים לעונש.

"אני מודה שנסחפתי והייתי בחוסר שליטה, זה משהו כל כך חריג ששום דבר בצורה שבה אני חי לא יכול לעבור לסדר היום", אמר עוד גולדברג לפי פרוטוקול הדיון, "אני מתחרט על המעשים שעשיתי, על החלק שאני לקחתי אישית. כבן אדם אני מנסה להרבות אור בעולם ולא חושך ויש לי אג'נדה בסיסית לעשות טוב כמה שאני יכול. הדברים שעשיתי היו מחוסר שליטה והיסחפות קשים ואני רוצה לכפר עליהם".

בחדשות 13 העדיפו לא להתייחס כעת למקרה. בזמנו נמסר מחדשות 13 בתגובה לדיווח של בריינר ב"הארץ": "בהמשך לאירוע החמור בו הותקפו עיתונאים של חדשות 13 ובמסגרת חקירת המשטרה בעניין, ורק לאחר שהוצא צו שופט, הועבר למשטרה תיעוד ממוקד מהמקום בו הותקפו עיתונאי חדשות 13. יודגש כי לא כל חומרי הגלם מהאירוע נמסרו למשטרת ישראל. חדשות 13 עומדת על כך שימוצה הדין עם כל מי שתוקף עיתונאים המבצעים את עבודתם. כל רמיזה שלפיה חדשות 13 שיתפה פעולה עם המשטרה מתוך מטרה להוביל למעצרם של מפגינים שאינם קשורים לאירוע תקיפת העיתונאים הנה שקר מוחלט המנותק לחלוטין מעובדות המקרה".

76413-12-20