הקשר הסודי בין בנימין נתניהו וארנון מוזס ממשיך להיחשף. דו"ח כניסות ללשכת ראש הממשלה שהוגש כעת לבית המשפט מגלה כי ראש הממשלה לשעבר ומו"ל "ידיעות אחרונות" נפגשו סביב הבחירות ב-2009. הגילוי בדבר הפגישות תורם לאישוש התמונה לפיה בניגוד לתדמיתם הציבורית, השניים שיתפו פעולה לטובת אינטרסים משותפים.

בציבוריות הישראלית, נתניהו ומוזס נחשבו לאויבים מושבעים, עוד מתקופת הקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, אז התפרסם ב"ידיעות אחרונות" תחקיר מתוקשר על התעמרותה של שרה נתניהו בעובדות במעון ראש הממשלה. "ידיעות אחרונות" של מוזס שירת באופן עקבי את ראש הממשלה אהוד אולמרט, יריבו הפוליטי של נתניהו. מנגד, נתניהו הביא להקמתו של העיתון "ישראל היום", ששירת אותו באופן עיוור וגרם נזקים כלכליים כבדים ל"ידיעות אחרונות".

האיבה בין המו"ל לפוליטיקאי יצאה מן הארון לפני בחירות 2015, אז התגייסה קבוצת "ידיעות אחרונות" לכשלון של נתניהו בקלפי ולהצלחת יריביו, ואילו נתניהו מצידו החל לראשונה במתקפה פומבית ישירה על קבוצת התקשורת. רק ב-2017, עם חשיפתו של "תיק 2000", תיק שיחות השוחד בין נתניהו למוזס, התברר כי מאחורי הקלעים נתניהו ומוזס שיתפו ניהלו מערכת יחסים סודית מתמשכת, שהוסתרה אף מהקרובים ביותר להם.

כעת נחשף טפח נוסף מאותה מערכת יחסים. לפי דו"ח מבקרים בלשכת ראש הממשלה ובמעון הרשמי בבלפור, שהוגש לאחרונה לבית-המשפט המחוזי בירושלים, מוזס ביקר בלשכת ראש הממשלה תשעה ימים לפני הבחירות, ב-1.2.09. באותה עת כיהן אולמרט כראש ממשלת מעבר, לאחר שהתפטר בשל אישומיו הפליליים. אולמרט נכלל בחוג הפנימי ביותר של מקורבי מוזס. אלא שמוזס, שנרשם בטעות בדו"ח כ"ננסי מוזס", המשיך לבקר בלשכה גם לאחר הבחירות. רישומי המבקרים בלשכה מעלים כי מוזס נפגש עם נתניהו בלשכתו של ראש הממשלה פעמיים בסמוך לאחר שנתניהו הצליח להרכיב את ממשלתו, ב-8.4.09 וב-15.5.09.

הדו"ח הוגש לבית המשפט על-ידי פרקליטיו של נתניהו, שקיוו להוכיח באמצעותו כי הנהג של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, יונתן חסון, נפגש עם נתניהו פחות פעמים מהמספר שהעיד עליו. חסון היה אחראי על העברת שמפניות, סיגרים ודברי מותרות אחרים, בשווי של מאות אלפי שקלים, לבנימין ושרה נתניהו. הגנת נתניהו לא נתרמה מהמהלך, משום שהוכח כי הדו"ח חלקי ואינו מכסה את כל המבקרים בלשכת ראש הממשלה ובמעון הרשמי, אך אגב כך נחשפו פגישותיו של נתניהו עם מוזס.

דבר קיומן של הפגישות תורם להבנת שני אירועים נוספים: הראשון שבהם, הצהרתו של מוזס בשיחות המוקלטות של "תיק 2000" כי סייע לנתניהו להיבחר ב-2009. ב-10 פברואר 2009 התקיימו בחירות לכנסת שבסופן הקים נתניהו ממשלה, לראשונה מאז הפסיד לאהוד ברק כעשור קודם לכן. בשיחות שקיימו נתניהו ומוזס בשנת 2014, שיחות שהוקלטו ועומדות בבסיס "תיק 2000", טען מו"ל "ידיעות אחרונות" באזני נתניהו כי שיתפו בעבר פעולה לקראת מערכות בחירות לכנסת והזכיר בין היתר את שנת 2009.

"היה לנו את זה ב 2009. ואתה שכחת אותה. אבל זה נוהל טוב", אמר מוזס לנתניהו, "[...] זאת מערכת הבחירות הרביעית שלנו. לא שלישית, רביעית. 96', 99', 2009 ועכשיו".

האירוע השני הוא הבחירה של נתניהו דווקא בניר חפץ, בכיר ב"ידיעות אחרונות", להיות "ראש מערך ההסברה הלאומי", ולמעשה דוברו האישי ומי שטיפל גם ביחסי הציבור של אשתו שרה.

ביומן שחיבר ניר חפץ בזמן אמת, ואשר חלקים ממנו פורסמו לאחרונה על-ידי רביב דרוקר, מציין חפץ כי את הפנייה הראשונה מנתניהו לעבור לעבוד עבורו קיבל ב-29.5.2009. חפץ מוסיף ומתאר כי ב-1.6.2009 נפגש עם נתניהו במעונו שם סיכם את תנאי כניסתו לתפקיד, וכי יומיים לאחר מכן, ב-3.6.2009 פנה למוזס וסיפר לו על ההצעה שקיבל מנתניהו.

לפי התיאור של חפץ, מוזס "התעצבן על ביבי" וטען כי היה צריך קודם כל לפנות אליו. האם ייתכן כי מוזס הציג לחפץ מצג שווא? האם יכול להיות שסיכם מראש עם נתניהו על מעברו של חפץ ללשכתו ורק העמיד פני מופתע? או שמא הפתעתו של מוזס היתה אותנטית, ונבעה מכך שרק זמן קצר קודם לכן נפגש עם נתניהו ולא שמע ממנו במועד זה על כוונתו לפנות לעורך הבכיר.

יוסי לוי, שהועסק אז כיועץ תקשורת של נתניהו, טען שגיוסו של חפץ נסגר בפגישה שקיימו נתניהו ומוזס באקווריום בלשכת ראש הממשלה בירושלים. עד כה לא היה כל ביסוס לטענה זו, כעת מתברר שפגישה כזו אכן התרחשה, אם כי בדו"ח לא ניתן כמובן כל מידע על תוכנה.

נתניהו ומוזס לא הגיבו.