אתר "וואלה" ישלם 5,000 שקלים לבעל עסק למכירת ג'חנון, שהגיש תביעה בטענה להפרת זכויותיו, כך סוכם בהסדר גישור בין הצדדים. במוקד התביעה תצלום של ג'חנון, שהגיע ל"וואלה" לצורך הופעה בפרסום סמוי לבית-העסק של התובע ובהמשך הופיע שוב בכתבה על ג'חנון ממקור אחר.

בתחילת שנת 2021 רכש האזרח דראל כץ פרסומת הנחזית לכתבה שהופיעה באתר "וואלה" ונועדה לקדם את בית-העסק הבאר-שבעי "ג'חנון הכפר". במסגרת ההתקשרות העסקית העביר תצלום של ג'חנון.

בסוף שנת 2021 השתמשה חברת "וואלה" בתצלום זה, ללא רשות או תמורה, לצורך ליווי ידיעה על השמדת מזון וסגירת סניף מסעדת "נאפיס" בהרצליה. לתצלום צורף כיתוב בזו הלשון: "נמצאו ליקויים תברואיים רבים במוצרי מזון בשר וביצים שמקורם ותוקפם אינו ידוע (צילום: ג'חנון הכפר באר שבע").

כץ הגיש, באמצעות עו"ד אלעד אביטן, תביעה בסך 100 אלף שקלים נגד האתר בטענה להפרת זכויותיו.

הצילום שצורף במקור לידיעה באתר "וואלה" על ליקויים תבראותיים בסניף "נאפיס" (צילום מסך: ארכיון האינטרנט)

ב"וואלה" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד מאיה בית-און, כי פעלו בתום לב כשהשתמשו בתצלום שקיבלו. לפי "וואלה", כץ לא התקשר ישירות איתם אלא דרך חברת גל חזיזה בע"מ (Buypost), חברה "המספקת בין היתר שירותי פרסום לעסקים קטנים במדיה החברתית", לשון כתב ההגנה.

ב"וואלה" אף צירפו לכתב ההגנה עמוד מהחוזה שלהם עם גל חזיזה בע"מ. בחוזה בין "וואלה" לחברת הפרסום מצוין בין היתר כי  ההסכם המסחרי הוא "דיסקרטי" ו"המפרסם לא יחשוף את פרטי ההתקשרות מול וואלה", וכן כי "כלל החומרים והתכנים שיועברו לידינו לטובת הפעילות יהיו בעלי זכויות יוצרים וזכויות שימוש". בנוסף הבהירו ב"וואלה" להגנתם כי כי מיד לאחר שכץ פנה אליהם בעניין החליפו את תצלום הג'חנון בכתבה על סגירת סניף "נאפיס" בהרצליה.

לאחרונה הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור לפיו לסיום הסכסוך תשלם "וואלה" לכץ 5,000 שקלים וכן תישא בעלות חלקו של כץ בגישור (עוד 468 שקלים). כץ, מנגד, התחייב לשמור "על סודיות מוחלטת ביחס לפרטי הסכם גישור זה, ולא לשתף או לפרסם בדרך כלשהי את תוכנו או פרטים ממנו למעט העובדה שהתביעה יושבה בהסכם גישור".

השופטת הדס פלד נתנה להסכם תוקף של פסק-דין.

2020-12-21