יעקב ברדוגו וירון דקל מכחישים כי מי שהגיש עד לאחרונה את "יומן הערב" של גלי-צה"ל ושימש כפרשן פוליטי בתחנה קודם לעמדת מפתח זו בעקבות התערבות ישירה של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. בתצהירים שהגישו, במסגרת תביעת דיבה שהגיש חפץ נגד ברדוגו, טוענים השניים כי ברדוגו קודם לתפקיד הבכיר בשל שיקולים מקצועיים בלבד, ובלי קשר לנתניהו.

לפני כחודשיים הצהיר חפץ לבית-המשפט כי ברודוגו שודרג למעמד מגיש קבוע של יומן הערב בתחנה בעקבות "שתי פגישות שקיימתי בשליחותו ובמצוותו של ראש הממשלה דאז, חה"כ בנימין נתניהו, עם מפקד גלי-צה"ל דאז, מר ירון דקל – ואשר תכליתן היתה, בין היתר, להביא לשיבוצו של הנתבע כמגיש תוכנית אקטואליה יומית בגלי-צה"ל בשעת האזנת שיא וכפרשן הפוליטי המרכזי של גלי-צה"ל".

לפי גרסת חפץ, דקל הבהיר לו כי יוכל להיענות לבקשה אך ורק לאחר פגישה אישית עם נתניהו. חפץ העביר לדבריו את המסר לראש הממשלה, וזה ביקש ממנו לתאם פגישה שאכן נערכה עם דקל, בארבע עיניים.

מיד לאחר פרסום דבר התצהיר באתר "העין השביעית" צייץ דקל: "מעולם לא נדרשתי על-ידי מר נתניהו או מי מטעמו למנות שדרים בגל"צ. התיאור המוזכר אינו מוכר לי כלל. היוזמה היתה של מנהל החדשות באותה תקופה, מר אבי ברזילי, ואני אישרתי אותה". היום (31.3) מסר תצהיר רשמי מטעמו לבית-המשפט ובו פירט את גרסתו.

בנימין נתניהו וניר חפץ מגיעים לישיבת ממשלה, 13.12.09 (צילום: יוסי זמיר)

בנימין נתניהו וניר חפץ, 2009 (צילום: יוסי זמיר)

"בניגוד מוחלט להצגת הדברים על-ידי מר חפץ", מצהיר דקל, "מינויו של מר יעקב ברדוגו למגיש בתוכנית 'יומן הערב' כפרשן פוליטי בכיר נעשה על-ידי בעקבות יוזמה בלעדית של מר אבי ברזילי, שכיהן באותה תקופה כראש מחלקת האקטואליה של גלי-צה"ל ונימק בפני את הצורך במינוי ברדוגו כמגיש, בשיקולים מקצועיים בלבד".

עוד הוסיף דקל בתצהירו: "מעולם לא נדרשתי על-ידי מר בנימין נתניהו או מי מטעמו למנות שדרים ומגישים בגלי-צה"ל". אמנם דקל מודה בתצהיר כי קיים פגישה עם נתניהו, אך לדבריו "היא לא עסקה במינוי ברדוגו כמגיש פוליטי בגלי-צה"ל".

גם ברדוגו עצמו מכחיש כל קשר של נתניהו לקידומו בתחנת הרדיו הצבאית. בתצהיר מטעמו הוא מגדיר את גרסת חפץ "כזבים" וטוען כי מינויו נעשה ביוזמת ברזילי, שנבעה מ"שיקולים מקצועיים בלבד", ואושרה על-ידי דקל.

המקור העיתונאי של ברדוגו

בנובמבר 2019 הגיש חפץ תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד ברדוגו, בטענה כי פרסם עליו לשון הרע והפר את פרטיותו. בתביעה שהגיש חפץ, באמצעות עורכי-הדין אילן סופר ורון אביב, נטען כי ברדוגו פרסם בקבוצת ווטסאפ בשם "אחדות בליכוד" צילום מתוך מסמך שהגישו סנגוריו של נתניהו במסגרת הליכי השימוע שנערכו לרשא הממשלה דאז כחלק מההכנות להעמדתו לדין בפרשה המכונה "תיק 4000".

הקטע שפרסם ברדוגו, טען חפץ בתביעתו, הפר את צו איסור הפרסום שהוציא בית-המשפט על תרגיל החקירה שנערך לו ואשר קשור לאשה המקורבת אליו.

שלושה ימים אחר-כך, במהלך תוכנית שהגיש ברדוגו עם משה שלונסקי בגלי-צה"ל, טען ברדוגו כי משטרת ישראל היא ש"הביאה" לחפץ את עורך-דינו סופר, במקום עורך-דינו הקודם ירון קוסטליץ, מתוך כוונה שכך יוקל לשכנעו להפוך לעד מדינה. טענה דומה מעלים הסנגורים של נתניהו במסגרת משפט המו"לים. חפץ טען בתביעתו נגד ברדוגו כי ההפך הוא הנכון.

ברדוגו טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין נבות תל-צור, טל שפירא ואלרן דולב, כי חפץ החליף את עו"ד קוסטליץ בעו"ד סופר "על רקע האיומים הקשים מצד חוקרי המשטרה לפגוע במשפחתו". שוב, טענה זו מעלים גם סנגוריו של נתניהו במסגרת המשפט הפלילי המתנהל נגדו.

ברדוגו טוען כי הוא לא העביר את המסמך לקבוצת "אחדות בליכוד", אף שלפי צילומי המסך שצירף חפץ לתביעתו, המסמך פורסם בקבוצה ממכשיר הנושא את מספר הטלפון של ברדוגו

עוד טען ברדוגו בכתב ההגנה מטעמו כי הפרסומים שבלב התביעה הם דברי אמת שנאמרו על-ידו בתום לב. לא רק שלא התכוון לפגוע בחפץ, טוען ברדוגו, אלא שההפך הוא הנכון. בדבריו ביקש לבקר את החוקרים שאיימו על חפץ במהלך חקירתו. באשר לטענה כי הפר צו איסור פרסום טען ברדוגו בכתב ההגנה כי מעולם לא ראה את הצו ולא הכיר את תוכנו.

צילום המסמך שהופץ בקבוצת הווטסאפ הועבר לברדוגו על-ידי "מקור עיתונאי", טען להגנתו הפרשן הפוליטי של גלי-צה"ל, אחרי שכבר ממילא הופץ ברשתות החברתיות. ברדוגו טען עוד כי הוא לא העביר את המסמך לקבוצת "אחדות בליכוד", אף שלפי צילומי המסך שצירף חפץ לתביעתו המסמך פורסם בקבוצה ממכשיר הנושא את מספר הטלפון של ברדוגו.

בתצהיר של חפץ טען דוברו לשעבר של נתניהו כי "במהלך השנים 2015– 2017 נהג הנתבע [ברדוגו] להיפגש עם ראש הממשלה דאז, חה"כ נתניהו, ולשוחח עמו בטלפון באופן תכוף, ולהיפגש עמו בירושלים. לפחות בחלק מן המקרים ראיתי או שמעתי בזמן אמת כי הנתבע התעקש שהפגישה תתקיים בארבע עיניים, וכך היה".

בתצהיר של ברדוגו אין התייחסות ישירה לטענה זו, אך ישנה הכחשה כללית של ברדוגו את הנטען בכמה סעיפים בתצהיר חפץ, כולל הסעיף שמתייחס לפגישותיו עם נתניהו. בעותק היומן של נתניהו שנמסר לאחרונה לציבור רשומות רק שתי פגישות עם ברדוגו בשנת 2016, אולם היומן כולו נמסר כשהוא מצונזר בכבדות.

70059-11-19