עיתון "מעריב" יפרסם הודעת הבהרה לגבי ח"כ לשעבר אסנת מארק ויפצה אותה בכמה אלפי שקלים, כך סוכם בין הצדדים. בכך תבוא לסיומה תביעה בסך 70 אלף שקלים שהגישה מארק נגד בעל הטור רון קופמן, חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ שמוציאה לאור את "מעריב" ועורך אתר "מעריב" לשעבר מאיר בר-און.

בשנים האחרונות הגישה מארק סדרה של שמונה תביעות נגד אזרחים שהתבטאו בעניינה: היא תבעה את העיתונאית אריאנה מלמד בגין ציוץ שבו כינתה אותה "כלבלבה" של ראש הממשלה נתניהו; תבעה את האזרח צבי עידן שפרסם תצלום שבו נראית אשה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה ותיאר אותה כח"כ מארק; תבעה את האזרח יעקב לנדוי בעקבות פרסום פוסט בפייסבוק שגם בו נראית אישה מחווה תנועה גסה בידיה; תבעה גם את פעיל המחאה סדי בן-שטרית, שטען כי היא משסה את תומכי נתניהו נגד מפגינים שכמותו; תבעה את פעיל המחאה עו"ד גונן בן-יצחק בעקבות ציוץ שבו כתב כי כינתה את המפגינים נגד נתניהו "מפיצי מחלות"; תבעה את אייל ברקוביץ' וקשת 12, לאחר שאמר בשידור שהפגנה נגד שקד ובנט "מעודדת לרצח"; ותבעה גם את העיתונאי בן כספית משום שכינה אותה "זבל עופות".

התביעה נגד קופמן, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין סופיה ליאל-בייבסקי ואברהם סרוסי, באה לעולם בעקבות טורו ב"מעריב" מחודש אוקטובר 2020, שבו כתב: "אוסנת מארק, סוג של מחוננת אבל בעיקר חמצן קולני, זועקת ברשתות לפעילי ימין שיגיעו לרחובות כדי להתעמת עם השמאל. אולי חסר לה קצת דם על מסכי הטלוויזיה והמחשבים. היא רוצה, אולי, לראות את מתעדת ההפגנות, אור-לי ברלב, משדרת בפייסוש קצת פעולות החייאה בקורבן, או יותר, כדי להמשיך לצרוח שזאת אנרכיה".

רון קופמן (צילום: משה שי)

רון קופמן (צילום: משה שי)

ח"כ מארק טענה כי מעולם לא קראה לפעילי ימין "להגיע לרחובות" כדי להתעמת עם מפגיני שמאל, וכי הסרטון בו נשמעת קריאה כזו ושהופץ ברשתות בליווי תמונתה, כלל אינו שלה. לדבריה מדובר ב"עלילת דם כנגדה". כמו כן יצאה ח"כ מארק נגד הביטויים "חמצן קולני" ו"אמירה מבחילה וחסרת סגנון", שנועדו לדבריה לפגוע בה.

בתגובה טענו הנתבעים, באמצעות עו"ד מאיה בית-און, כי הפרסום נעשה בתום לב, ובהתאם לדוקטרינת "אמת לשעתה". לפי כתב ההגנה, ממילא הושמטו המשפטים על ח"כ מארק מהטור מיד כשנודע ל"מעריב" כי היא טוענת שלא היא זו שמופיעה בסרטון שבו היא נראית לכאורה מסיתה נגד מפגיני השמאל.

בדיון שנערך בחודש שעבר בפני השופט אבי סתיו הסכימו הצדדים כי מערכת "מעריב" תפרסם הודעה בנוסח מוסכם וכי ביהמ"ש יפסוק פיצוי למארק בסכום שנע בין 4,000-10,000 שקלים. השבוע (14.3) הודיעו כי הגיעו להסכמה על נוסח ההבהרה שתפורסם וביקשו מתן פסק-דין.

מאז החלה הח"כ לשעבר מארק לתבוע אזרחים כבר הגיעו לסיומם שני הליכים. התביעה נגד לנדוי הסתיימה בהסכם גישור שלא הוגש לבית-המשפט ואילו התביעה נגד גונן בן-יצחק הסתיימה בפיצוי של 12 אלף שקלים. התביעות נגד מלמד, עידן, בן-שטרית, ברקוביץ' וכספית עודן תלויות ועומדות.

עדכון, 19.3: השופט סתיו פסק כי הנתבעים ישלמו למארק 7,000 שקלים.

32582-10-20