חברת הכנסת אסנת מארק מהליכוד הגישה החודש שלוש תביעות דיבה נגד גורמים שמתחו עליה ביקורת שהיא לטענתה שקרית: עו"ד גונן בן-יצחק, האזרח צבי עידן והעיתונאי רון קופמן. זאת משום, כפי שכתבה בשבוע שעבר בפוסט בפייסבוק "בשבועות האחרונים מופצים כל מיני פרסומים שקריים אודותיי. תמונות והקלטות המיוחסות לי באופן שקרי, מזוייף וזדוני".

התביעה הראשונה הוגשה נגד בן-יצחק, מפעילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין ציוץ מאוגוסט שבו כתב כך: "זוכרים שח"כ @OsnathilaMark כינתה אותנו 'מפיצי מחלות'? אז אמש הוגשה נגדה תלונה ל@IL_police בחשד שהפרה את תנאי הבידוד לאחר שנחשפה לחולה קורונה. אעדכן כאשר יהיו אם יהיו תוצאות לחקירה. אולי נדע אז מי מפיץ מחלות...". ח"כ מארק טוענת כי מעולם לא השתמשה בביטוי "מפיצי מחלות" וכי לא הפרה בידוד, ומגדירה זאת "עלילת דם". מארק תובעת מבן-יצחק כ-140 אלף שקל.

התביעה השנייה הוגשה נגד עידן בעקבות פרסום פוסט בפייסבוק מתחילת החודש שבו נראית אישה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה. עידן צירף לתצלום את המילים "אסנת מארק במיטבה. לא ברור מה הרקע". ח"כ מארק טוענת כי היא איננה האישה המופיעה בתצלום ומגדירה זאת "עלילת דם מגוחכת ומקוממת, שנועדה להשחיר את שמה" ותובעת מעידן כ-140 אלף שקל.

פוסט של צביקה עידן על אסנת מארק (9.10.2020)

התביעה השלישית הוגשה נגד קופמן, יחד עם חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ ועורך אתר "מעריב" מאיר בר-און, וזאת בגין פרסום טורו ב"מעריב" בתחילת החודש, שבו כתב: "אוסנת מארק, סוג של מחוננת אבל בעיקר חמצן קולני, זועקת ברשתות לפעילי ימין שיגיעו לרחובות כדי להתעמת עם השמאל. אולי חסר לה קצת דם על מסכי הטלוויזיה והמחשבים. היא רוצה, אולי, לראות את מתעדת ההפגנות, אור-לי ברלב, משדרת בפייסוש קצת פעולות החייאה בקורבן, או יותר, כדי להמשיך לצרוח שזאת אנרכיה".

ח"כ מארק טוענת כי מעולם לא קראה לפעילי ימין "להגיע לרחובות" כדי להתעמת עם מפגיני שמאל. לדבריה מדובר ב"עלילת דם כנגדה". כמו כן יוצאת ח"כ מארק נגד הביטויים "חמצן קולני" ו"אמירה מבחילה וחסרת סגנון", שנועדו לדבריה לפגוע בה. ח"כ מארק תובעת מקופמן כ-70 אלף שקל.

בשלוש התביעות מיוצגת ח"כ מארק על-ידי עורכי-הדין סופיה ליאל-בייבסקי ואברהם סרוסי, המתארים אותה כ"אדם פרטי, עורכת דין בהכשרתה ומקצועה, חברת כנסת מכהנת מטעם מפלגת הליכוד".

בשלוש התביעות טוענת ח"כ מארק כי שמה הטוב נושא משמעות יתרה במסגרת תפקידה כחברת כנסת ונבחרת ציבור. כמו כן מזכירה חברת-הכנסת בתביעותיה כי הפרסומים תורמים "ליצירת שיח משולהב ומתלהם" כלפיה וכלפי הציבור התומך בה, "באופן בלתי אחראי העלול להביא לאלימות כלפיהם". בתביעה נגד עידן מדגישה ח"כ מארק כי פרסום שכזה חמור במיוחד "בעת הזו, שבה הציבור כה משוסע והרוחות כה סוערות, מלגו ומלבר".

בפוסט שפרסמה בפייסבוק הוסיפה "אני מזהירה ומתריאה שוב - מי שיפרסם פרסומים שקריים אודותיי יהיה חשוף לתביעה. לא אהסס ולא אתן לאף אחד להכפיש את שמי הטוב".

טרם הוגשו כתבי הגנה.

4945-10-20
23037-10-20
32582-10-20