חברת-הכנסת לשעבר (הליכוד) אסנת מארק הגישה תביעת דיבה בסך כ-145 אלף שקלים נגד אייל ברקוביץ' וערוץ קשת 12 בגין דברים שאמר המגיש בתוכנית "אופירה וברקוביץ'". זו התביעה השביעית שהגישה מארק בשנה האחרונה נגד אזרחים ועיתונאים שהביעו ביקורת כלפיה והראשונה שהגישה מאז שחדלה לכהן כחברת כנסת.

מארק, שהקפידה לכנות עצמה "אדם פרטי" גם בתביעות שהגישה בזמן שכיהנה כחברת-כנסת, תבעה את העיתונאית אריאנה מלמד בגין ציוץ שבו כינתה אותה "כלבלבה" של ראש הממשלה נתניהו; תבעה את האזרח צבי עידן שפרסם תצלום שבו נראית אשה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה ותיאר אותה כח"כ מארק; תבעה את האזרח יעקב לנדוי בעקבות פרסום פוסט בפייסבוק שגם בו נראית אישה מחווה תנועה גסה בידיה; תבעה גם את פעיל המחאה סדי בן-שטרית, שטען כי היא משסה את תומכי נתניהו נגד מפגינים שכמותו; תבעה את העיתונאי רון קופמן בעקבות טור ב"מעריב" שבו כינה אותה "חמצן קולני"; ותבעה גם את פעיל המחאה עו"ד גונן בן-יצחק בעקבות ציוץ שבו כתב כי כינתה את המפגינים נגד נתניהו "מפיצי מחלות". סך הפיצויים שדורשת מארק בתביעותיה עומד על כ-858 אלף שקל.

לפני מעט יותר מחודש, בתוכנית מה-4.6, התייחס ברקוביץ' להפגנות שאירעו מחוץ לבתיהם של איילת שקד ונפתלי בנט, ואמר בין היתר כי אל ההפגנות מצטרפות "חברות כנסת כמו אסנת מארק ומירי רגב ואלה והם מעודדים לרצח, למה כל מה שקורה בהפגנות האלה זה בעד רצח".

"עסקינן בהתבטאות חמורה ביותר, שנאמרה בכוונת מכוון ומבלי לשעות למשמעויותיה הקשות", נכתב בתביעה שהגישו עורכי-הדין צליל אשכנזי ואברהם סרוסי. מארק מכחישה כי אי פעם עודדה לרצח וטוענת כי כיוון שהיא "אשת ציבור בעבר ובהווה", הרי שפרסום שכזה פוגע בתדמיתה ואף גורם ל"נזקים בדמות מפח ועגמת נפש, השפלה ותסכול". על כן היא דורשת פיצוי בסך 145,034 שקלים.

טרם הוגש כתב הגנה אך במענה למכתב ההתרעה ששלחה מארק כתב עו"ד מוטי ארד, בא כוחו של ברקוביץ', כי דבריו היו "בגדר הבעת דעה עיתונאית על המתרחש" וכי ברקוביץ' "בהחלט לא כיוון את דבריו במיוחד" אל מארק.

36460-07-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.39MB)