לנוכל הטינדר היה חשוב מאוד שלא יקראו לו נוכל הטינדר. לגישתו, אם יש כאן נוכל כלשהו מדובר בכלל בנוכלת, וליתר דיוק נוכלוֹת. הנשים הסקנדינביות שלטענתו טפלו עליו עלילה איומה: איך פיתה אותן, גרם להן לחשוף את הצד הפגיע שלהן ואז הוציא מהן במרמה סכומי עתק שמימנו סגנון חיים ראוותני – טיסות פרטיות, מכוניות פאר ולא מעט כסף שהושקע בסינוור האשה הבאה שתסומן כארנק אנושי שאפשר לרוקן. האמצעי שבעזרתו ניסה לשכנע את הציבור בנקיון כפיו היה התקשורת.

נוכל הטינדר, סיימון לבייב (שנולד בכלל כשמעון חיות, ואין לו שום קשר משפחתי לטייקון לב לבייב, שהוצג מדי פעם כאביו), שוחח עם "העין השביעית" בסוף 2020, כמה חודשים אחרי שהשתחרר מכלא רימונים. העילה היתה קמפיין הלבנה עצמית שבמסגרתו הצהיר בטלוויזיה שהוא "איש עסקים נורמטיבי", ושיש לו שאיפות פוליטיות, ובמקביל רכש כתבות פרסומיות – ב"וואלה" וב"ישראל היום", בין היתר – שמחקו את עברו והציגו אותו כאשף פיננסי.

הדרך הגמלונית שבה עשה זאת כללה שקרים ברורים, כמעט מטומטמים, שהעלו את התהייה איך הצליח לעבוד על כל-כך הרבה אנשים, וגם לברוח מהרשויות של כל-כך הרבה מדינות במשך כל-כך הרבה זמן, לפני שנתפס על-ידי האינטרפול והוסגר לישראל. בשיחה עם הח"מ, לבייב-חיות הכחיש את היותו נוכל וטען שבכלל לא הורשע בחו"ל – שקר שבו נאחז גם כשהוזכר לו שבמציאות הוא הועמד לדין, הורשע ונשלח למאסר בפינלנד. "לא הורשעתי בשום דבר", הוא התעקש, ולא חזר בו גם כשנאמר לו שיש ברשותנו מסמך משפטי שמאשר זאת.

עורך-הדין שלו, שהשתתף בשיחה ומיהר להחליף נושא ברגע שהוזכר המסמך המשפטי, סייע לנוכל הטינדר במלאכת ההכחשה. "מבקש להימנע מהצמדת צמד המלים 'נוכל הטינדר' למרשי", הוא סימס בתום השיחה, והוסיף: "לא רק שזה לא הוכח, אלא שהוכח שזה ביטוי שלא מבוסס על אמת".

בשלב הזה, ראוי לציין, מעשי ההונאה הסדרתיים של לבייב-חיות – כולל השימוש באפליקציית ההיכרויות טינדר לשם איתור קורבנות – כבר נחשפו בתחקיר חוצה גבולות של העיתון הנורבגי VG, ובישראל דווח עליהם בסדרת כתבות תחקיר של כתב mako שמעון איפרגן.

מתוך חשבון האינסטגרם של סיימון לבייב (צילום מסך)

מתוך חשבון האינסטגרם של סיימון לבייב (צילום מסך)

הניסיון של לבייב-חיות לנצל את התקשורת לא ממש הצליח. הכתבות שרכש נמחקו מהרשת, והעיתונאים אמנם ששו לראיין אותו – אבל דרשו ממנו להתייחס לטענות הקשות שהועלו נגדו, וציינו בפניו שהוא נוכל. הרושם שנוצר מהצפייה הוא שבאולפנים נהנו לראות אותו מתפתל.

"אני הקורבן", אמר על כך בשיחה עם "העין השביעית", והתלונן שהמראיינים כל הזמן מתעלמים מהאמת שלו ומשאירים אותה על רצפת חדר העריכה. באותה נשימה ניצל את ההזדמנות כדי לטעון שבקרוב המצב הזה ישתנה – בקרוב, טען, הוא יככב בסדרה של נטפליקס.

מהדרך שבה תיאר את הפרויקט הטלוויזיוני השתמע שהמסגור עומד להיות חיובי, ושהוא אפילו צפוי לעשות מזה כסף. "כן, עושים עלי סדרה, על החיים שלי", מסר לליאורה גולדנברג-שטרן, הרכילאית של "מעריב", בינואר 2021. "אני חתום על הסכם, אז כרגע אני לא יכול למסור יותר מדי פרטים. וכן, מכרתי להם את זכויות היוצרים".

כשיצא הסרט (ולא הסדרה) התברר שהיוצרים פנו אליו והציעו לו להתראיין – אך נענו במסרון קולי מאיים שבו הודיע להם שהסרט שלהם מבוסס על שקרים, ושהם צפויים לחטוף תביעת דיבה. לדבריהם, לבייב התנה את השתתפותו בתכתיבים שהם לא היו מוכנים למלא.

הראיון הקצר ב"מעריב" שירת את לבייב-חיות בעוד דרך: הוא אִפשר לו לנקום בתקשורת שחשפה את ערוותו, ולהציג את עצמו כקורבן של מסע הכפשה.

כמה ימים אחרי פרסום האייטם במדור הרכילות, הוא נמחק מהרשת. לא בגלל השקרים של המרואיין, אלא בעקבות איום שהוליד הודעת "הבהרה והתנצלות" מצד הכותבת: "לפני שבועיים פרסמתי אייטם על איש העסקים סיימון לבייב, שבו נפלו מספר פגמים. סיימון ישב בכלא על טעות שעשה בהיותו בחור צעיר, שילם על כך את חובו לחברה כמו כל אדם שמורשע בבית-משפט. בכתבה נטען כי לבייב הורשע בהונאת נשים, אך מבדיקה נוספת שערכתי התברר כי מדובר באי-הבנה שהגיעה לידי, ואני מצרה על כך".

לבייב-חיות, שכאמור הורשע בהונאת נשים בפינלנד, מיהר למנף את ההתנצלות הזאת לקמפיין חוצות. "התקשורת מתנצלת: סיימון לבייב 'לא נוכל ולא טינדר!!!'", הודיע שלט ענק שהוצב בנתיבי איילון, שעליו התנוססה דמותו של נוכל הטינדר יושב בתוך מטוס פרטי. ההתנצלות של ליאורה גולדנברג-שטרן שובצה בו כהוכחה לאמיתות הדברים. אבל האמת היא שהרכילאית של "מעריב" בכלל לא עומדת מאחורי ההתנצלות. לדבריה, היא הסכימה לפרסם אותה רק מתוך מצוקה אישית.

"יש רגעים שבהם המשפחה חשובה הרבה יותר מהאייטמים", אומרת גולדנברג-שטרן בשיחה עם "העין השביעית". "כל מה שפרסמתי על סיימון לבייב היה בדוק ומדויק. הבעיה היתה שבינואר 2021, בזמן שבתי שהתה בטיפול נמרץ, לבייב התחיל להטריף אותי בטלפונים והתראות על כך שהוא עומד להגיש נגדי תביעות. כדי להוריד אותו מעלי בתקופה כל-כך טעונה אישית כתבתי את ההתנצלות – שכמובן לא האמנתי בה.

"המתחזה בחר לפרסם את זה בשלטי חוצות כדי להפוך את 'מעריב' ואותי לשקרנים, ואותו לאביר המוסר והאיש שכולם נטפלים אליו. האמת היא אחת: לי לא הקדישו סרט בנטפליקס ואין התארגנות עצומה של נפגעות נגדי. אני מתנצלת בפני קוראי על ההתנצלות, שניתנה כאמור בנסיבות משפחתיות קשות, ומרחמת על משפחתו, על הוריו ועל כל מי שיהיה בעתיד מעורב בחייו".

מה יש ללבייב-חיות להגיד על זה? בינתיים כלום. הסרט של נטפליקס זוכה בימים האחרונים לפופולריות עצומה בישראל, ובעקבותיו צץ גל חדש של כתבות – על ההפקה הדוקומנטרית, על הנוכל ועל האופן שבו הצליח לחמוק מעונש על הרס חייהן של הנשים שמתראיינות בסרט. הפעם, בניגוד לעבר, לבייב-חיות לא מגיב, לא מתייצב באולפנים כדי לטעון שהוא מצליחן שנפל קורבן לנקמנות פושעת של נשים מרושעות ולא שולח הכחשות דרך עורכי-דינו.

"הוא לא מדבר עם אף גורם תקשורתי כעת", נמסר מטעמו בתגובה לפניית "העין השביעית".