הפעיל החברתי אביחי גרין ישלם 30 אלף שקל לעופר גולן, דוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כך פסקה השופטת דלית ורד מבית-משפט השלום בתל-אביב-יפו.

ב-21 בספטמבר 2020 פרסם גרין בחשבון הטוויטר שלו ציוץ ובו תצלום של גולן על רקע הטקסט הבא: "לפעמים מטריד מינית אך בעיקר מפר בידוד ומפיץ מחלות בזדון". בעקבות הציוץ הגיש גולן, באמצעות עורכי-הדין עמית חדד ואורי שנהר, תביעת דיבה בסך 140 אלף שקל.

"לא רק שהתובע אינו 'מטריד מינית', אלא שמעולם לא נטען כלפיו שהטריד מינית", נכתב בכתב התביעה. "התובע מעולם לא נדרש לשהות בבידוד, ולפיכך ממילא גם הטענה כי הפר בידוד והפיץ מחלות בכל דרך שהיא, ובוודאי שבזדון, היא שקר מוחלט ועלילת דם".

הציוץ של גרין שבגינו הוגשה תביעת גולן (צילום מסך מתוך הנספח לכתב התביעה)

גרין טען להגנתו, באמצעות עו"ד דניאל חקלאי, כי התבלבל בתום לב בשני עניינים. "הנתבע החליף בטעות בין יועץ תקשורת אחר של ראש הממשלה לבין התובע, [...] וזאת בהקשר של הפרת תנאי בידוד לכאורה", נכתב בכתב ההגנה. הכוונה, כך נראה, ליועץ התקשורת טופז לוק.

אשר לטענה בדבר הטרדה מינית, נכתב בכתב ההגנה של גרין, "הנתבע החליף בין התובע לבין יועץ אחר של ראש הממשלה", וכיוון לנתן אשל. גרין הוסיף כי מחק את הציוץ ברגע שבו למד על הטעויות שנפלו בו, והציע לפרסם התנצלות בנוסח שיהיה מקובל על גולן, אך טען כי אין ביכולתו לפצות כלכלית את דוברו של ראש הממשלה לשעבר.

בדיון שנערך בתחילת החודש בפני השופטת דלית ורד הוסכם שבית-המשפט יוסמך לפסוק בעניין. השבוע (10.10) קבעה השופטת כי גרין יפצה את גולן ב-25 אלף שקל, וישלם לו עוד 5,000 שקל עבור הוצאות משפט.

9105-10-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 121KB)