ירון אברהם, מוסלמי שהתגייר, פרסם אתמול (26.9) בחשבון הפייסבוק שלו קריאה להתפלל לשלומו של אחד החיילים שנפצעו במהלך מבצע צבאי בשטחים. רבים ברשת הבינו בטעות כי אברהם מבקש מהציבור שיתפלל למען בריאות בנו שלו.

פוסט מאת ירון אברהם, 26.9.21 (צילום מסך)

גם ב"ישראל היום", שדיווח בעבר באהדה על התגיירותו של אברהם, הבינו בטעות כי בנו הוא שנפצע, אך הגדילו לעשות ופרסמו את הטעות בעמוד הפותח של 300 אלף עותקי החינמון שהודפסו במהלך הלילה.

היום התפרסמה הידיעה מאת חנן גרינווד ולילך שובל תחת הכותרת "האב חונך להיות שהיד בעזה, הבן נפצע קשה בקרב עם מחבלים". בידיעה דיווחו גרינווד ושובל כי "אחד מלוחמי דובדבן שנפצעו אתמול לפנות בוקר באורח קשה הוא בנו של י', שנולד למשפחה מוסלמית קיצונית בעיר לוד ולבסוף התגייר ואף התגייס לצה"ל".

צמד כתבי "ישראל היום" ציטטו את הפוסט של אברהם ותיארו בהרחבה את מסלול חייו. לבסוף, שבו וחזרו על הטעות. "בנו, לוחם בדובדבן, נפצע בפעילות המעצרים אתמול יחד עם מפקדו, בכפר בורקין שבצפון השומרון".

פוסט מאת ירון אברהם, 27.9.21 (צילום מסך)

הבוקר פרסם אברהם פוסט עם תצלום הידיעה כדי להבהיר שבסך הכל עשה העתק-הדבק לבקשת התפילות מטעם משפחת הפצוע. "הרבה אנשים חשבו שמדובר בבני, לא כך הדבר !", כתב אברהם. "מאתמול אני מוצף בטלפונים והודעות והעניין יצא מפרופורציות. מבקש להבהיר שרק פירסתי לרפואתו !!!!".

מי שיגלוש לאתר "ישראל היום" לקריאת הגרסה המקוונת של הידיעה יגלה כי הטקסט בה נמחק.