קשת תשלם אלפי שקלים לצלם שהגיש נגדה תביעה בגין הפרת זכויותיו, כך סוכם במסגרת הסדר גישור.

באוגוסט 2019 תיעד הצלם רונן צדוק, באמצעות רחפן צילום מקצועי, את הופעתה של הזמרת ג'ניפר לופז בישראל. למחרת פרסם תצלום מההופעה בחשבונותיו ברשתות החברתיות כולל קרדיט מוטבע על גבי התצלום.

חברת ההפקות של המופע פנתה אליו בבקשה לעשות שימוש בתצלום והוא התיר לה לעשות כן. כמה ימים לאחר ההופעה פרסם אלכס רודריגז, בן זוגה של הזמרת, את התצלום של צדוק בחשבון האינסטגרם שלו לצד הכיתוב Tel-Aviv was incredible. הזמרת עצמה שיתפה את הסטורי של בן-זוגה, וכך הוא הגיע למיליוני מעריציה ברחבי העולם.

עוד באותו היום פורסמה באתר mako ידיעה לא חתומה תחת הכותרת "הארוס של ג'ניפר לופז מגיב לחרם במצרים עם פוסט מישראל". בידיעה שובץ הסטורי של רודריגז, כשבשורת הקרדיט נכתב שמו של בן זוגה של הזמרת, ולא של הצלם.

התצלום של צדוק בסטורי של רודריגז, כפי שהופיע ב-mako (צילום מסך)

לאחר שפניותיו לחברת קשת הובילו להסרת התצלום אך לא לפיצוי כספי, הגיש צדוק תביעה בסך 33,800 שקלים בבית-המשפט לתביעות קטנות בת"א. "מדובר בהפרה בוטה של חוק זכויות יוצרים", טען.

בקשת טענו להגנתם, כי בסך הכל פרסמו צילום מסך של הסטורי מהחשבון של רודריגז. "התמונה בכתבה אינה יצירה מוגנת בחוק שיצר התובע, אלא סטורי שיצר מר רודריגז, ואין חולק על כך שלתובע לא הייתה אפשרות להעלות בעצמו סטורי לחשבון האינסטגרם של רודריגז".

לפני שבועות אחדים הגיעו הצדדים להסדר גישור ולפיו מבלי שכל צד יודה בטענות האחר, קשת תשלם לצדוק 7,000 שקלים.

34241-06-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 154KB)