בפתח התוכנית "תיק תקשורת" תוהה המנחה עמנואל רוזן מה רוצים המבקרים מהעיתונאי יאיר לפיד, השוקל להצטרף לפוליטיקה, ומדוע הם דורשים ממנו תקופת צינון. "האם הם מבקשים שראשי הממשלה העתידיים שלנו יישפטו בפנינו כשהם אנונימיים, נטולי פנים וזהות?", שואל רוזן.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן על הקריירה הפוליטת האפשרית של יאיר לפיד עם עיתונאי גלי-צה"ל רזי ברקאי; עם ח"כ אורי אורבך, שבעצמו היה עיתונאי לפני שהפך לפוליטיקאי; ועם מנכ"ל חדשות ערוץ 2 לשעבר, שלום קיטל.

"אני מאוד מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה", אומר ברקאי על לפיד. לדבריו, לפיד הצהיר בעבר כי הוא שואף לסגור את גלי-צה"ל ואת הטלוויזיה החינוכית. "מראית העין היא בעייתית", מוסיף ברקאי בתשובה לשאלה על מצבו הנוכחי של לפיד.

"זה חוק מגוחך לחלוטין", אומר אורבך על הצעת החוק לחובת צינון לעיתונאים המבקשים להצטרף לפוליטיקה, ומעריך כי החוק לא יעבור. "אין כזה דבר בשום מקום בעולם", הוא מוסיף, ומדגיש כי "הממשלה לא צריכה לקבוע מיהו עיתונאי". רוזן מציע בהומור כי יש לנסח את החוק כך שישפיע רק על "עיתונאים סלבים".

קיטל מתנגד אף הוא לחוק הצינון של העיתונאים, אך מודה כי קיימת בעיה. "ברור לגמרי שזו לא רק מחשבה ערטילאית במוחו של יאיר לפיד", הוא אומר. לדבריו, "כל העולם יודע" שלפיד מתכנן לרוץ לכנסת, ועל כן עליו להחליט לאן פניו, לפוליטיקה או לעיתונות.

קיטל אף מציין כי לפיד הפקיד מכתב בידי דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 ומנכ"לה הנוכחי, שבו הוא מתחייב לפרוש חצי שנה לפני שיצטרף לפוליטיקה.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם איש יחסי-הציבור רונן צור ועיתונאי ערוץ 10 מיקי רוזנטל על יחס התקשורת לבעלי הון.

"במשך שנים פקידי האוצר והמדינה נתנו נכסים ציבוריים בנזיד אנשים לאנשי עסקים, ולכן אנחנו בוחנים כל צעד שלהם בשבע עיניים, וזה בסדר גמור", טוען רוזנטל. לדבריו, אין בתקשורת שנאה לעשירים ככלל, אלא יש ביקורת על עשירים שהתעשרו על חשבון הציבור.

צור מבקר את הטענה של רוזנטל כי עשירים כגון משפחת עופר ויצחק תשובה "התעשרו על חשבון הציבור". לדבריו, אנשי אוצר ואנשי עסקים מחזיקים בדעה כי "מיקי רוזנטל מייצג טענות פשטניות שהמשמעות שלהן היא אחת: הסתה נגד אנשי עסקים". לדבריו, מסיתים נגד עשירים מצליחים מתוך קנאה וכמו כן נגד עשירים שנקלעו לצרות.

צור קורא לרוזנטל להתפטר מערוץ 10 משום שבעל המניות העיקרי בערוץ, יוסי מימן, מבקש אף הוא הסדר חוב. "מה הקשר?", תוהה רוזנטל ומזכיר כי בתוכנית שעשו על תשובה קראו לכלי תקשורת אחרים לחקור את עסקי מימן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית