חברת-הכנסת לשעבר סתיו שפיר תובעת כ-260 אלף שקלים מיאיר נתניהו בגין פרסום לשון הרע והטרדה מינית.

זו התביעה השביעית שמוגשת נגד בנו של ראש הממשלה בשנים האחרונות, והיא מביאה את סך הפיצוי הנדרש ממנו לכ-3.4 מיליון שקלים. נכון להיום חויב נתניהו הבן בתשלום פיצויים בסך 750 אלף שקלים בשתי תביעות שבהן לא הגיש כתב הגנה. בעקבות זאת הגיש בקשות לביטול פסקי הדין, שטרם הוכרעו.

התביעה של שפיר נובעת משני ציוצים שפרסם נתניהו הבן ב-9.4.2020, אחרי סדרה של חילופי מהלומות מילוליות בטוויטר. בציוץ הראשון כתב נתניהו לשפיר: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין?. מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט".

שפיר השיבה בציוץ משלה שבו כתבה: "כל כך התגעגעתי לחבק את המשפחה שלי בחג הזה. לאנשים שלימדו אותי לדאוג לאחרים ולהשתדל לעשות טוב, גם כשקשה. עכשיו כשקוראת את איך שכותב בנו של ראש הממשלה שהתחנך בדרכו ומתבטל מכספנו, מתגעגעת אליהם אפילו יותר. שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב".

על כך השיב נתניהו הבן: "קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיי שקל מהמדינה. את לעומת זאת חייבת למשלם המסים 8 מליון שח".

שפיר טוענת בתביעה שהגישה אתמול (15.3), באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן, חגי קלעי וקרין תורן-היבלר, כי הציוצים הללו של נתניהו הבן כוזבים, דיבתיים ומבזים מינית.

באי-כוחה של שפיר טוענים כי היא "מעלה על נס את חשיבות חופש הביטוי" ולא היתה מגישה תביעת דיבה בגין עלבונות בלבד. אולם הציוץ הראשון שצוטט לעיל, לפי כתב התביעה, הוא "ניסיון לפגוע בתובעת ולהשפילה תוך שימוש במינה ומיניותה". הציוץ השני, טוענת שפיר, מציג אותה באופן כוזב "כתומכת בפעילות פלילית וכבעלת חוב".

נתניהו הבן, טוענת שפיר, "לא מסתפק אך בדברי שקר, אלא עושה שימוש באמירות אשר יש בהן כדי לבוז ולהקטין נשים. אמירותיו של הנתבע מלמדות אותנו על תפיסת עולמו בעניין מעמדן של נשים בחברה. אמירות דנן אשר מטרתן פגיעה בכבוד האישה מהוות תעודת עניות לשיח הציבורי ואין להן מקום כלל וכלל. אמירות שיש בהן משום הפחתה במעמד האישה חורגות ממתחם חופש הביטוי ויש להוקיע אותן".

לפיכך דורשת שפיר כי בית-המשפט יחייב את נתניהו הבן לפצותה ב-143,603 שקלים בגין פרסום לשון הרע ועוד 120 אלף שקלים בגין הטרדה מינית.

טרם הוגש כתב הגנה.

32745-03-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.23MB)