ליאיר נתניהו ואביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, "תרומה ניכרת להתלהטות היצרים בחברה הישראלית ולאובדן הסובלנות, דבר אשר מתבטא בגל האלימות החריג שמתחולל בחודשים האחרונים, כמו גם בימים בהם נכתבות שורות אלה", כך טוענת סתיו שפיר בכתב הגנה שהגישה במענה לתביעת נתניהו הבן נגדה, זאת אחרי שלאחרונה הסתיימה כבר מסכת תביעות הדדיות בין השניים.

עם זאת, שפיר מציינת בכתב ההגנה כי היא אינה טוענת כי נתניהו הבן "הוא זה שגרם והוביל" לרצח הספציפי של אדם שנדקר למוות בחולון, אחרי שהתעמת עם אופנוען במעבר חצייה.

בשלהי 2022 התארחה חברת-הכנסת לשעבר שפיר בתוכנית הטלוויזיה "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 ואמרה: "האלימות הזאת שאנחנו רואים את יאיר נתניהו משתמש בה, אנחנו רואים את אבא שלו משתמש בה... היא מחלחלת מהרשת, מול עשרות אלפי עוקבים, לאלימות שאנחנו רואים ברחוב, שמישהו שולף סכין, על בן אדם שבסך הכל חצה מעבר חצייה ורוצח אותו".

נתניהו הבן הגיש, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, תביעה בסך 154 אלף שקלים נגד שפיר בטענה כי היא ייחסה לו "אחריות אישית למעשי רצח מזעזע שאירע מספר ימים לפני השידור, תוך קשירת קשר בין התנהגות שלילית ושאינה אמת אשר יוחסה לתובע לבין אירוע הרצח כגורם לרצח" (השגיאות במקור).

שפיר, בתגובה, טוענת באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן ונתן שוורצמן כי נתניהו הבן "מנצל את מעמדו הציבורי ואת הרשתות החברתיות העומדות לרשותו, כדי להסית לאלימות, להפיץ תיאוריות קונספירציה הזויות, ולהתבטא בלשון משתלחת, פוגענית ואלימה כלפי כל מי שמחזיק בהשקפת עולם שונה משלו". שפיר מציינת כי נתניהו הבן השווה מפגינים נגד הממשלה ל"פלוגות אס.אה. נאציות", כינה את המפגינים "טרוריסטיים" וטען כי הם מופעלים על-ידי "מיליארדרים עברייניים".

עוד טוענת שפיר כי נתניהו הבן הינו "בגיר באמצע העשור הרביעי לחייו, אשר חי על חשבון משלם המיסים, אינו משלם פרוטה בגין לינה, מחייה, ארוחות יוקרה, טיסות, שירותי אבטחה, ועוד; ואף משתמש בנהג ובמאבטחים שאת משכורתם משלם הציבור, לצורך ביקורים מפוקפקים במועדוני חשפנות וזנות".

שפיר מזכירה גם כי רק לאחרונה קיבל ביהמ"ש תביעה שהיא עצמה הגישה נגד נתניהו הבן וחייב אותו לפצותה ב-70 אלף שקלים אחרי שכינה אותה "חובבת פדופילים", דרש ממנה למצוא "בעל ערבי קבוע" וטען כי היא חייבת מיליוני שקלים למשלם המסים. באותו הליך עצמו נדחתה תביעתו הנגדית של נתניהו נגד שפיר בגין הכינויים שכינתה אותו, בין היתר "גזען" ו"מטרידן" ש"מתבטל מכספנו".

בכתב ההגנה מצטטת שפיר שלל התבטאויות של יאיר נתניהו על מפגינים נגד ממשלת אביו ("פסיכופטים בתשלום"), על נשים באופן כללי ("להעמיס את המלצרית", על החברה הערבית ("מפלצות בדמות אדם"), על להטב"קים ("תחת שבחיים לא ראיתי ועוד הומו"), על יריביו הפוליטיים של אביו ("זבל חובב פדופילים") ועל שופטי העליון ("עסקנים קטנים אשר ליקקו לאנשים הנכונים בוועדה לבחירת שופטים").

אשר להתבטאותה בתוכנית "אופירה וברקוביץ'", שפיר עומדת על כך כי האלימות המילולית ברשתות החברתיות, בין היתר זו שבה משתמשים יאיר נתניהו ואביו בנימין, "מחלחלת מהרשתות החברתיות אל הרחובות".

בין שלל התבטאויותיו של נתניהו הבן מציינת שפיר גם אמירה כלפי מערכת המשפט לפיה "לרשות השופטת יש 'רשימה שחורה' של כל אזרח שמבקר את המערכת ברשתות החברתיות כל זאת הם עושים בניגוד לחוק יכול להיות שככה הם עובדים
יכול להיות שזאת הסיבה לגניבה ממני של כמעט חצי מליון שח?".

בדברים אלו, שצייץ נתניהו הבן בטוויטר, התייחס להכרעות במספר ערכאות לחייבו לפצות את עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי, אחרי שהדהד פרסום קונספירטיבי שהכפיש אותו. נתניהו ביקש מהמדינה שתשלם במקומו את מאות אלפי השקלים שבהן חויב בהליך של אלקלעי נגדו, אך ככל הידוע לא נענה בחיוב.

21307-03-23