התביעה שהגישה סתיו שפיר נגד יאיר נתניהו היא תביעה "קנטרנית, מחרחרת ריב ומדון ונועדה אך ורק ליצור יריבות יש מאין", טוען בנו של ראש הממשלה בכתב הגנה שהגיש לבית-המשפט. במקביל, וכאילו כדי להוכיח את הצלחת המזימה של שפיר לחרחר ריב ומדון, הגיש נתניהו הבן כתב תביעה שכנגד ובו הוא דורש ממנה פיצוי בסך מאות אלפי שקלים.

ב-9.4.2020, אחרי סדרה של חילופי מהלומות מילוליות בטוויטר בין השניים כתב נתניהו לשפיר: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין?. מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט".

שפיר השיבה בציוץ משלה שבו כתבה: "כל כך התגעגעתי לחבק את המשפחה שלי בחג הזה. לאנשים שלימדו אותי לדאוג לאחרים ולהשתדל לעשות טוב, גם כשקשה. עכשיו כשקוראת את איך שכותב בנו של ראש הממשלה שהתחנך בדרכו ומתבטל מכספנו, מתגעגעת אליהם אפילו יותר. שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב".

על כך השיב נתניהו הבן: "קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיי שקל מהמדינה. את לעומת זאת חייבת למשלם המסים 8 מליון שח".

בעקבות שני הציוצים הללו מאת נתניהו תבעה אותו שפיר ודרשה פיצוי בסך 260 אלף שקלים. שפיר טעה, באמצעות עורכי-הדין אוהד רוזן, חגי קלעי וקרין תורן-היבלר, כי הציוצים הללו של נתניהו הבן כוזבים, דיבתיים ומבזים מינית. הציוץ הראשון שצוטט לעיל, לפי כתב התביעה, הוא "ניסיון לפגוע בתובעת ולהשפילה תוך שימוש במינה ומיניותה". הציוץ השני, טענה שפיר, מציג אותה באופן כוזב "כתומכת בפעילות פלילית וכבעלת חוב".

נתניהו טוען להגנתו, באמצעות עו"ד יניב לנקרי, כי הוא "לא פרסם פרסום כלשהו" נגד שפיר אלא "רק הגיב בפוסטים שפרסמה התובעת". נתניהו מדגיש כי שפיר היא שיזמה את העימות בטוויטר באותו היום, כשזלזלה באביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שפגע ברגשותיו, ובהמשך "טרחה להקניט" אותו אישית כשכתבה כי היתה צריכה כחברת כנסת לנהוג כנתניהו הבן ו"לקחת את המאבטח שהציבור מימן לי לטיול בפוסיקט".

"מי שנוקטת בלשון קיצונית, מפלגת ומתסיסה - אינה יכולה לצפות לזר שושנים צחור. ההיפך הוא הנכון", טוען נתניהו הבן. אשר לטענות כי הוא עצמו נוהג להשתלח ביריביו הפוליטיים, נתניהו הבן מכחיש זאת. הוא מבהיר כי דרכו "אינה כדרך שגרה להשתלח באנשי ציבור ממפלגות השמאל". נתניהו רואה האשמה זו, שנכללה בכתב התביעה, "באופן כזה הפוגע בשמו הטוב". ובכלל, טוען נתניהו הבן, "בית המשפט אינו צריך להיות 'גננת' בשעה שמחצבות לשונה של התובעת הם אלה אשר הביעו דיבה".

בכתב ההגנה מתואר נתניהו הבן כ"אדם ערכי, אשר מבין מובילי הדעה הבכירים בישראל" [כך במקור]. עוד מוכחש כי נתניהו הבן הוא "פעיל ימין קיצוני". לפי כתב ההגנה, "דעותיו הפוליטיות אינן משייכות אותו לקיצון".

אשר לתוכן הציוצים שבגינם נתבע, נתניהו הבן טוען כי הוא זכאי לשלל ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע, כולל הגנות אמת דיברתי, הבעת דעה ותום הלב. ביחס למילים "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט" טוען נתניהו כי "לתובעת אכן הייתה זוגיות עם מר מאזן זועבי, אזרח ערבי בעל תעודת זהות כחולה וכן הייתה קשורה למר אהוד ברק אשר אליו התכוון הנתבע בכתיבתו. לבטח אין כל דיבה כלפי התובעת".

נתניהו הבן מפנה לפוסט מפורום רוטר שנושא את הכותרת "תזכורת חשובה: מי החברים של חברת הכנסת סתיו שפיר ('העבודה')", ומפנה בעצמו לידיעה באתר "הימין האמיתי" העוסקת בקשר הזוגי של שפיר עם זועבי. אשר לטענה כי שפיר "חייבת למשלם המסים 8 מליון ש"ח", נתניהו הבן מפנה לידיעה שפורסמה ב"כלכליסט" תחת הכותרת "חשב הכנסת דורש מאהוד ברק וסתיו שפיר 8 מיליון שקל". "ככל ובסיס הכתבות אינו נכון, על התובעת לפנות לגורמים הרלוונטיים ולא לנתבע", נטען בכתב ההגנה.

במקביל להגשת כתב הגנה הגיש נתניהו הבן כתב תביעה שכנגד, ובו הוא דורש משפיר פיצוי בסך 300 אלף שקלים בגין סדרה של ארבעה פרסומים בטוויטר ובפייסבוק.

"אין לי עניין עם חלאה כזה. יש לי עניין עם האבא שגידל אותו. עם האבא שנכשל איתו, ומנסה עכשיו להכשיל את הילדים של כולנו. ככה נראה הרס החברה הישראלית. אנחנו נבנה אותה מחדש", צייצה שפיר בספטמבר 2019 .

כאמור, בציוץ אחר, שבו הגיבה לאחד הציוצים שבגינם תבעה את נתניהו, כתבה בין היתר  על נתניהו הבן: "שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב". בפייסבוק הוסיפה גם את המילים הבאות: "פה שמפיץ שקרים במקום לנהל שיחה שפויה [...] שלא רק משקר, אלא עושה זאת תוך ירידה לשפל הגזענות, השוביניזם והזוהמה. שהטרדת נשים, מבחינתו, היא נשק ראוי לשיחה ברשת".

פרסום רביעי על אודות נתניהו הבן התפרסם בשנת 2018 (אף כי בכתב התביעה הוא מתואר משום מה כאחרון בשרשרת הפרסומים), אחרי שבחדשות 12 חשף גיא פלג כי נתניהו הבן ביקר במועדוני חשפנות עם בנו של איש העסקים קובי מימון. "כל הורה שאני מכירה היה מתבייש ושואל את עצמו מה האחריות האישית שלו בחינוך ילדיו לכזה שפל מוסרי", כתבה שפיר.

נתניהו הבן טוען בכתב התביעה שכנגד כי הוא "אינו יצרן שקר, אינו רשע, גזען, חלאה ומטריד. הוא אינו מתבטל מכספי הציבור ואפילו עובד ולומד למחייתו". לפי כתב התביעה שכנגד נתניהו הבן הוא "מוביל דעה בישראל, משופע במקורות ולא יפרסם שום מידע בטרם יבחן אותו לאשורו".

נתניהו טוען כי מלבד הפגיעה בשמו הטוב, סדרת הפרסומים של שפיר גרמה לו נזק ממוני, שכן הוא "נזקק לפינוי מזמנו הפרטי, אף בשעות הלילה, בכדי להיפגש עם צוות משרד הח"מ במספר פגישות עם פרוץ פרשת הדיבה כלפיו וכלפי משפחתו כדי לבדוק את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו למיגור הפרסום".

עוד טוען נתניהו כי הוא "נאלץ, כך ממש, להשיב לפניות תומכים ואף מתנגדים לשלטון אביו בארץ אשר תרו אחר הפרשייה עם חשיפתה. דיי לעיין בשיתופים הרבים של 'הגיגי' הנתבעת כדי להבין את עוצמת הארס (או ההרס)".

בשל כך, וסיבות נוספות, העמיד את סכום התביעה על סך 300 אלף שקלים.

32745-03-21

* * *

לעיון בכתב ההגנה

להורדת הקובץ (PDF, 1.13MB)

לעיון בכתב התביעה שכנגד

להורדת הקובץ (PDF, 2.47MB)