בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מתייחס המנחה עמנואל רוזן לראיון שהעניק זאב אבן-חן, אביה השכול של טופז אבן-חן, ליאיר לפיד בתוכנית "אולפן שישי". לדעתו, לא היה זה "ראיון של שכול", אלא "ראיון פוליטי חשוב" שמעיד על המחסור הבעייתי בראיונות דומים עם אנשים שלא סבלו מאסון פרטי בחייהם.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם יעל דן מגלי צה"ל, עם דוד איינהורן ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, ועם דוד ויצטום מרשות השידור, על אותו ראיון עם ניצב בדימוס אבן-חן. "דבר כזה לא יתכן בשידור, זו לא עיתונות", טוען ויצטום, שאומר כי בעקבות ניסיון אישי הוא משתדל להימנע מראיונות מסוג זה עם בני משפחות שכולות. "איבדנו את הבושה, את המבוכה, את השתיקה, את הדומיה, את הגבולות", הוא טוען.

"לא כל אחד יכול לראיין הורים שכולים", אומרת דן, שלדבריה מבינה ומכבדת את עמדת ויצטום אך יחד עם זאת סבורה כי חובת העיתונאים להקשיב להורים שכולים המעוניינים לדבר. איינהורן, שמשתתף כיום במאבק נגד חזרתו של דן חלוץ לחיים הציבוריים, אומר כי "הציבור נוטה לשכוח" את מה שההורים השכולים זוכרים כל חייהם. לדבריו, החשיבות של ראיונות כאלה היא כשהם מצליחים להשפיע על הציבוריות.

בהמשך התוכנית מראיין רוזן את חיים אתגר, מגיש תוכנית הבוקר בערוץ 10, ואת כתבת ynet לענייני בידור ורכילות סמדר שילוני, אודות סרט שהכין אתגר על בר רפאלי ונכון לעכשיו שידורו נמנע.

לדברי אתגר, משפחתה של רפאלי מאיימת בתביעה אם סרטו ישודר. לאחר שמוקרן קטע מסרטו, המוקדש למי שמוגדר כ"עיתונאי החצר" של רפאלי, ערן סויסה, אתגר מספר כיצד בוטל ראיון שביקש לערוך עם הכוכבת בעקבות התעקשותו להפנות אליה שאלות קשות. שילוני אומרת שלדעתה לגיטימי להגביל את השאלות שניתן להפנות לכוכבת כמו רפאלי וכי המצב אינו חד משמעי כפי שאתגר מתאר.

לסיום מאזין רוזן ללקט הערות של יאיר גרבוז: על טוקבקיסטים, מכתב הרבנים, הבניה בהתנחלויות, השריפה בכרמל והגמד שלוהק לתוכנית "האח הגדול".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית