בפתח התוכנית "תיק תקשורת", שמתארחת הפעם בכנס אילת לעיתונות, מסכם המנחה עמנואל רוזן את אירועי התקשורת בשנת 2010. "זו היתה שנה שבה הסיפור הכי לוהט והכי חשוב בעצם בתקשורת היה סכסוך משפחתי זניח של תסריטאי שרובנו לא הכרנו אותו ואת שמו, הוא פשוט הסכים לנו לאפשר להציץ לו ולראות הכול", הוא קובע ומכוון לרומן המתוקשר של רן שריג ועיתונאית "ידיעות אחרונות" דנה ספקטור.

לאחר אות הפתיחה מקיים רוזן רב-שיח על האופן שבו התקשורת הישראלית מסקרת את הסכסוך הישראלי-ערבי. רוזן מארח את גדעון לוי, עיתונאי "הארץ"; את בן דרור ימיני, עיתונאי "מעריב"; את צביקה יחזקאלי, כתב "חדשות 10"; ואת רוני דניאל, פרשן "חדשות 2".

"הסיפור הוא סיפור של עובדות, אמת ושקר", טוען ימיני ואומר כי תדמיתה השלילית של ישראל בעולם נובעת מהפצת שקרים, וכי האחראים לכך הם עיתונאים ישראלים כמו לוי. "אני מאוד גאה שיש לי אג'נדה", אומר לוי, אבל מדגיש כי הוא "עומד בקריטריונים של עובדות". הוא מוסיף וטוען: "מעולם לא מעדתי בשקרים".

"אני קורא אותך באופן קבוע ואחר-כך אני הולך לבדוק עובדות", אומר דניאל ללוי, "זה לא יוצא לי תמיד טוב. לא תמיד הדברים האלה שאתה כותב קרו אכן באמת". דניאל אף מספק דוגמה למקרה כזה.

"התקשורת שלנו במלכוד כפול", אומר יחזקאלי. לדבריו, העולם הערבי אינו מתעניין בפלסטינים  והסכסוך המרכזי בעולם הערבי הוא זה שבין שיעים לסונים. יחזקאלי מוסיף בהמשך כי "כשלכל ארגון טרור יש טלוויזיה, כן צריך להיות מאחורי המוח שאני בסופו של דבר ישראלי, אני יהודי, ואני חייב לדעת שכל מה שאני אומר עכשיו, חיזבאללה וחמאס ישתמשו בזה".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית