קבוצת פרי נדל"ן, חברה המתמחה בקבוצות רכישה המעורבת בהקמת אלפי יחידות דיור ברחבי המדינה, צברה חוב של מאות מיליוני שקלים והגיעה לפני ימים אחדים להקפאת הליכים. בחברות החדשות של הערוצים 11 ו-12 דיווחו על כך. בחדשות 13, שהמנכ"ל והעורך הראשי שלה הוא בכיר לשעבר בקבוצת פרי - לא מצאו לנכון לדווח על ההתמוטטות. הסיבה? "שיקולי עריכה".

לפי בדיקת יפעת מחקרי מדיה את הדיווחים על פרי נדל"ן, בתוכנית הכלכלית "משחקי הכיס" של כאן 11 דיווח בקצרה שאול אמסטרדמסקי על מצבה של החברה ערב הדיון בבית-המשפט על גורלה. למחרת, אחרי ההחלטה על הקפאת ההליכים, הקדישה המהדורה המרכזית של חדשות 12 כארבע דקות לכתבה מאת לי נעים על סיפור ההתרסקות של החברה והתנהלותה הבעייתית מול הלקוחות. עורך מהדורת חדשות 12 באותו היום היה יניב הלפגוט.

במהדורה המרכזית של חדשות 13 מאותו היום, בעריכת ניר נוימן, לא פורסמה כתבת מגזין על הצרות הכלכליות של אלדד פרי ולקוחות החברה. גם דיווח קצרצר בן כמה שניות כמו זה שפורסם בתוכנית הכלכלית של כאן 11 לא נכלל במהדורה.

ניתן כמובן להחליט כי ישנם אירועים אחרים ששווה להקדיש להם את הזמן המוגבל של מהדורת החדשות, מה עוד שחדשות 13 סובלים ממצוקת כוח אדם לאחר גל הפיטורים המתוקשר שהוביל לאחרונה מנכ"ל החברה ישראל טויטו. אך במקרה זה הבחירה העריכתית מעוררת לכל הפחות הרמת גבה: טויטו פרש לפני כחמש שנים מחברת החדשות. בתקופה זו עבד תקופה קצרה כסמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת אלדד פרי. לפני שנתיים דווח גם כי היה שותף עסקי של פרי בפרויקט התחדשות עירונית בבת-ים. כמה חודשים אחר כך חזר לחברת החדשות.

חברת חדשות 13 מסרה בתגובה, באמצעות הדוברת שרון בן-דוד: "ההחלטה על שידור אייטם כזה או אחר נובעת משיקולי עריכה של עורך המהדורה, בהתאם לנושאים על סדר היום. כל ניסיון לקשר בין שיקולי העריכה לבין העובדה שמנכ"ל חברת החדשות, ישראל טויטו, שעבד לפני כ-5 שנים בחברת פרי נדל"ן חודשים בודדים בלבד, הוא מופרך ואין לו שום קשר למציאות".

אשר לשותפות העסקית בין טויטו לפרי בפרויקט הנדל"ן בבת-ים נמסר: "לישראל טויטו היו עסקים פרטיים שונים בתקופה בה היה בשוק הפרטי. עם חזרתו לשוק התקשורת ולחברת חדשות 13 סיים את כל התקשרויותיו הפרטיות, לרבות בחברה שעסקה בפרויקט ברחוב בן ציון בבת ים".