עורך-הדין גיא וגנר תובע 700 אלף שקל מחברת ידיעות-אחרונות ועיתונאית "כלכליסט" ענת רואה בגין פרסום לשון הרע. לפי עו"ד וגנר, רואה פרסמה כתבה כוזבת ואף דאגה להפיץ פרסום דיבתי בקבוצת פייסבוק שבה חברים עורכי-דין רבים. בתשובה להתראה לפני הגשת התביעה הדפו ב"כלכליסט את הטענות ועמדו מאחורי הידיעה ואמיתותה.

בסוף חודש יוני 2019 פרסמה רואה ב"כלכליסט" ידיעה תחת הכותרת "יו"ר ועדת הוצאה לפועל נגד לקוח שפיטר אותו". בכותרת המשנה נכתב: "עו"ד גיא וגנר מכיר היטב את חוקי הוצאה לפועל, אך זה לא מנע ממנו להתריע בלקוח כי יפתח נגדו הליך גבייה ללא משפט. ועדת האתיקה של מחוז מרכז לא טיפלה בתלונה שהגיש הלקוח, וגם לא העבירה אותה למחוז אחר, למרות חשש לניגוד עניינים עם וגנר". בגרסת הדפוס ליוותה את הידיעה גם כותרת גג שקראה: "בניגוד להסכם שכר הטרחה".

עו"ד וגנר טוען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי שורר, כי מדובר בלשון הרע, בין היתר, משום שכל פעולותיו היו אך ורק בהתאם להסכם שכר הטרחה. בנוסף טוען עו"ד וגנר, כי הוא העביר לרואה את כל הסכמי שכר הטרחה אשר נחתמו עם הלקוח, המוכיחים לדבריו כי התנהלותו היתה בהתאם להם, אולם רואה בכל זאת פרסמה את שפרסמה.

בכתבה נכתב גם כי עו"ד וגנר נושא תפקיד בוועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי-הדין ועל כן מצוי בניגוד עניינים, אולם בתביעתו נטען כי מעולם לא החזיק כל תפקיד בוועדה. לאחר פניית עו"ד וגנר ל"כלכליסט" באיום בתביעה שינו באתר העיתון את הפיסקה שבה נכתב כי הוא נושא בתפקיד בוועדת האתיקה ותחת זאת הובהר כי הוא חבר בוועדת הוצאה לפועל של הלשכה.

"חוסר האיזון המשווע העולה מהכתבה, יחד עם העובדה שהכתבה רוויה בעובדות כוזבות וברמזים עבים המטילים דופי ביושרו האישי והמקצועי של התובע, מעלים את החשש (שהפך לממש) כי כוונת הנתבעים הייתה לפגוע בתובע ופרנסתו", נכתב בתביעה.

כמה חודשים אחר-כך, בחודש אוקטובר 2019, פרסמה רואה ידיעה נוספת על עו"ד וגנר, וזאת תחת הכותרת "עורך דין תובע במאות אלפי שקלים לקוח שהתלונן עליו". לפי כתב התביעה, גם ידיעה זו הוציאה את דיבתו רעה, בין היתר בשל אזכור הידיעה הראשונה והתצלום הנלווה לה.

בנוסף לפרסומים בעיתון ובאתר, עו"ד וגנר קובל על כך שרואה שיתפה את אחת הידיעות בקבוצת פייסבוק בשם "עורכי דין - הבמה המרכזית", שבה חברים כ-13 אלף עורכי-דין. לדבריו, בכך ניסתה רואה "לפגוע במשלח ידו [...] ובפרנסתו כחלק ממסע הצלב שניהלה כנגדו".

מלבד פיצוי בסך 700 אלף שקל דורש עו"ד וגנר כי ב"כלכליסט" יפרסמו תיקון לכל אחד מהפרסומים, יסירו את הכתבות מהאתר וכן יסירו את שיתוף הידיעה מקבוצת הפייסבוק.

כאמור, טרם הוגש כתב הגנה, אך במכתב ששיגר "כלכליסט" בחודש יולי האחרון בתשובה להתראה לפני הגשת התביעה נטען, באמצעות עו"ד עומר-זיו אשכר, כי הידיעה שפורסמה "נאמנה לאמת, יש בה עניין ציבורי, היא כוללת ביקורת לגיטימית, נכתבה בתום לב ולעיתון עומדות ההגנות השונות הקבועות בחוק".

4195-08-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 9.22MB)