כשיאיר נתניהו צייץ בטוויטר כי ה"'מפגינים' בתשלום ב'הפגנות' השמאל" הם "האנשים הכי מטורללים, אלימים ועם בעיות פסיכוטיות קשות", ש"צורחים במגפון קללות, גסויות, אלימות, ססמאות פשיסטיות וסתם צווחות פסיכוטיות חסרות פשר", שמזכירים את "הבריונים של החולצות החומות";

כי מדובר ב"קבוצה של זומבים מטורללים שעובדים בתשלום בהפגנות קבועות כל פעם עם כותרת אחרת, 'כל מוצש אצל היועמש', crime minister, 'הדגלים השחורים'" וכי "הכל מגיע מאותו מימון אירופי זר, סורוס, הפדופיל אפשטיין ואהוד ברק", הוא לא התכוון כלל לעמותת "חוזה חדש", אלא רק ל"קומץ קטן של בריונים צעקניים ואלימים, שיעשו הכל, לרבות נקיטה באלימות, כדי להתפרסם". כך טוען בנו של ראש הממשלה בכתב הגנה שהוגש במענה לתביעת עמותת חוזה חדש נגדו.

עמותת "חוזה חדש" מארגנת בשנים האחרונות את ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה "crime minister", אותה הזכיר נתניהו בציוץ נשוא התביעה.

לפני כחודשיים הגישה עמותת "חוזה חדש" תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד נתניהו הבן, בעקבות הציוץ שצוטט לעיל. באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק טענה העמותה כי נתניהו הבן פרסם עליהם לשון הרע, בין היתר בכך שהשווה אותם לפעילי מיליציות נאציות ("חולצות חומות") וטען כי הם מקבלים מימון זר או ממקור מפוקפק. בכתב התביעה הוצהר כי חברי העמותה פועלים כולם "בהתנדבות מלאה", וכי העמותה עצמה אינה מקבלת תרומות מאף אחד מהגורמים שהזכיר נתניהו.

הציוצים בגינם נתבע יאיר נתניהו ע"י עמותת "חוזה חדש" (צילום מסך)

הציוצים בגינם נתבע יאיר נתניהו ע"י עמותת "חוזה חדש" (צילום מסך)

נתניהו, בתגובה, טוען כי התביעה נגדו היא תביעת השתקה, כי ממילא לא התכוון לעמותה וכי בכל מקרה לא פרסם כל לשון הרע. נתניהו עומד על כך כי מארגני ההפגנות הם "על פי כל אמת מידה, קבוצה אנרכיסטית, בעלת דעות ראדיקליות, הנוהגת באלימות". כדוגמה מזכיר נתניהו את הפעיל חיים שדמי שאיים עליו באחת ההפגנות "יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי אין לדעת", אמירה בעקבותיה הגיש נתניהו תלונה במשטרה. לדבריו, שדמי "הוא למעשה הרוח החיה והמרכזית בהפגנות ובמופעי הבריונות של קבוצת הבריונים". נתניהו טוען כי חומרת האיומים על חייו באה לידי ביטוי בדו"ח מיוחד של שירותי הביטחון, אותו הוא מבטיח להציג לבית-המשפט תחת חיסיון.

אשר לטענות המימון, נתניהו מאשר כי אכן כתב כי "הכל מגיע מאותו מימון אירופאי זר", אך הוא לא התכוון למפגינים הללו דווקא אלא "למימון כל ההפגנות והאירועים של כל היחידים והקבוצות הממומנות על ידי ארגונים עוינים, לרבות הפדופיל אפשטיין". נתניהו מבטיח בבוא העת להציג עדויות לכך שהעמותה היא "ארגון הקשור בטבורו לארגוני ואנשי שמאל קיצוניים, אשר מקורות המימון שלו הם ארגוני שמאל שמטרתם זהה: פגיעה בראש הממשלה ובני משפחתו, כאשר כל האמצעים כשרים".

עוד טוען נתניהו כי מעולם לא השווה את העמותה לנאצים. אשר לביטויים "טירלול" או "זומבים", נתניהו טוען כי מדובר ב"מונחים מקובלים במרשתת", "ביקורת והבעת דעה עניינית וכנה, המותרת במסגרת חופש הביטוי".

17869-05-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.75MB)