עמותת "חוזה חדש", תובעת את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בטענה שהוציא את דיבתם של חבריה, ודורשת ממנו למחוק פרסומים שהעלה לרשתות החברתיות ופיצוי בסך חצי מיליון שקל. בעמותה מאוגדים 36 חברים הפועלים נגד שחיתות ציבורית באמצעים משפטיים ובפעולות מחאה עממיות, כך לפי כתב התביעה.

התביעה מכוונת נגד פרסומים של נתניהו בטוויטר, בחשבון בעל 76 אלף עוקבים. חברי העמותה מפגינים נגד נתניהו האב, תחת הסלוגן "Crime Minister". נתניהו הבן האשים את המפגינים כי "קרנות" משלמות להם כדי שישתתפו בהפגנה. כמו כן כינה אותם, בין היתר, "האנשים הכי מטורללים, אלימים ועם בעיות פסיכוטיות קשות", ו"זומבים מטורללים שעובדים בתשלום בהפגנות קבועות [...] הכל מגיע מאותו מימון אירופי זר, סורוס, הפדופיל אפשטיין ואהוד ברק".

לפי כתב התביעה, כינויי הגנאי הללו ואחרים מוציאים את דיבתם של חברי העמותה. בנוסף נטען כי הטענה כי הם מקבלים מימון זר, הטענה כי מקור המימון בגורמים מפוקפקים, וההשוואה לפעילי מיליציות נאציות ("חולצות חומות") מוציאה גם היא את דיבתם. בכתב התביעה מוצהר כי חברי העמותה פועלים כולם "בהתנדבות מלאה", וכי העמותה עצמה אינה מקבלת תרומות מאף אחד מהגורמים שהזכיר נתניהו.

"יש לחדד כי הנתבע אינו 'אדם מן היישוב'", נכתב בכתב התביעה, "הנתבע הינו בנו של ראש הממשלה, מי שמחזיק בדף טוויטר לו עשרות אלפי עוקבים ותומכים, והתפוצה מצד אחד וההד התקשורתי מצד שני הינם פי כמה מפרסום סתמי של אדם מהיישוב. לעניין זה, אין להתעלם מהעובדה שהנתבע אינו בוחל בפרסום דברי הבל ושקר, כך למשל פירסם בעבר קריקטורה אנטישמית המציגה אישים שונים כאנשי לטאה הסרים למרותו של המיליארדר ג'ורג' סורוס (מוטיב קבוע בכתיבתו נגד מי שהוא מזהה כיריבים כנראה)".

עמותת "חוזה חדש" מיוצגת על-ידי עו"ד גונן בן-יצחק. נתניהו מיוצג על-ידי עו"ד יוסי כהן.

על הגשת התביעה דיווח לראשונה בר פלג ב"הארץ".

17869-05-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.56MB)