מתי כספי יקבל 110 אלף שקל מפוליטיקאי, מנהל הקמפיין שלו ומפיק מוזיקלי שעשו שימוש בשיר שהלחין.

בשנת 2018, כשרוברט סיבוני התמודד על ראשות עיריית אילת, הוא פרסם ג'ינגל בחירות המבוסס על השיר "סיבה טובה", שאת לחנו חיבר מתי כספי. במקום המילים המקוריות, מאת אהוד מנור, "הנה זה בא, הנה זה בא, הנה סיבה סיבה כל כך טובה למחשבה", הפיץ סיבוני את השיר עם המילים: "כן, הנה הוא בא, הנה הוא בא, רוברט סיבוני ראש העיר שלי, ראש העיר שלי".

השיר של סיבוני פורסם לקראת הבחירות באתר האינטרנט שלו, וכן בעמודי היוטיוב והפייסבוק שלו. בעקבות זאת הגיש כספי תביעה בסך 300 אלף שקל נגד סיבוני. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דויד בלום, נטען כי סיבוני הפר את זכויות היוצרים שלו "ברגל גסה ובאופן הבוטה ביותר [...] בזדון ובחוסר תום לב".

סיבוני טען להגנתו, באמצעות עו"ד משה שרף, כי האחריות אינה מוטלת עליו אלא על המוזיקאי אסף לוי, שהפיק ויצר את הג'ינגל למסע הבחירות, וזאת תמורת 5,500 שקל. לדבריו, לוי אף הודיע לו רשמית כי "אין בעיה לג'ינגל לגבי זכויות יוצרים".

לוי, מצדו, העביר את האחריות למנהל הקמפיין איתן כהן בטענה כי הוא אמנם הכין את הג'ינגל אבל לא עשה בו שימוש, לא ידע ולא היה צריך לדעת מה מטרת השימוש. לדבריו אמנם שלח לסיבוני את ההודעה "אין בעיה לג'ינגל לגבי זכויות יוצרים" אולם ממשפט זה נשמט סימן השאלה שבסופו.

עוד טען המוזיקאי, באמצעות עו"ד אורי שורר, כי מנהל הקמפיין כהן קיבל מתוך הסכום של 5,500 שקל עמלה בסך אלף שקל ואמר לו בעל פה שאין כל בעיה של זכויות יוצרים בשיר (מנהל הקמפיין הכחיש כי קיבל אלף שקל עמלה וטען כי קיבל מכהן 900 שקל עבור פרסומים בביטאון "הכל פוליטיקה" שאותו הוא עורך).

בדיון שהתקיים בחודש דצמבר האחרון הצדדים הסמיכו את השופט רמי אמיר מבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד לפסוק לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט, ובתחילת החודש פסק השופט אמיר כי המועמד סיבוני ישלם לכספי 30 אלף שקל, המוזיקאי לוי ישלם 40 אלף שקל ואילו מנהל הקמפיין ישלם לכספי עוד 40 אלף שקל. בסך הכל יקבל כספי 110 אלף שקל בעקבות התביעה.

67408-01-19