גוגל יודעת הרבה על עתיד החדשות. יותר מרוב המוציאים לאור. הדבר ניכר במוצר החדש של החברה, פאסט-פליפ, המאפשר לצרכני חדשות לרפרף על ידיעות חדשותיות. בייצור ושיווק פאסט-פליפ מחדשת גוגל בדיוק בתחום שבו הובילו מו"לים את החדשנות.

פאסט-פליפ הוא אריזה חדשה לחדשות.

אריזת תוכן עמדה מאז ומתמיד במרכז עסקי ההוצאה לאור. עיתונים. מגזינים. ידיעונים.

במדיה הדיגיטלית, ברשת האינטרנט, אריזת החדשות תלויה כעת בתוכנה – וזו הסיבה שגוגל מחדשת בדיוק בתחום שבו מו"לים אינם מחדשים.

ליתר דיוק, פאסט-פליפ הוא ניסיון לייצר ממשק משתמש חדש לחדשות – דרך טובה יותר לצרוך את תוכן המו"לים מאשר הדרכים שמציעים המו"לים עצמם באתרים שלהם.

פאסט-פליפ (צילום מסך)

פאסט-פליפ (צילום מסך)

מרבית המו"לים מתרכזים באופן שבו יוכלו לגבות כסף עבור חדשות, אך אין כמעט דיון על דרכים לחדש את אריזת החדשות, ועוד פחות מכך על ממשק משתמש חדש לחדשות. כמעט שאין מדברים על האופן שבו אנשים צורכים חדשות ברשת, על הערך שבצבירת מאמרים ממקורות רבים, על פתרון בעיות הצרכנים ולא בעיות המו"לים.

משום כך גוגל נוטלת את ההובלה במחשבה על יצירת האריזה החדשותית החדשה. החברה תוסיף לשלוט בצד הרווחי של עסקי ההפצה, בעוד מו"לים נותרים עם הירכתיים הרווחיים הרבה פחות של יצירת תוכן.

גוגל משתפת הכנסות עם מו"לים משום שפאסט-פליפ מרחיק לכת מעבר לקישורים, ולמעשה משעתק באופן חלקי דפי רשת שלמים. על המו"לים יהיה להסתפק בהכנסה שגוגל תשתף אותם בה. אלא אם כן הם יחליטו סוף-סוף להתחרות בשדה המשחק האמיתי, זה שיכריע את עתיד החדשות וההוצאה לאור.