ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וזימן אמש את כלי התקשורת לשידור הצהרה מיוחדת מטעמו על מגפת הקורונה. בניגוד להתחייבות עבר של דוברת ראש הממשלה, לנציגי התקשורת לא ניתנה הזדמנות להפנות לנתניהו שאלות.

בשבועות הראשונים לאחר התפרצות מגפת הקורונה בישראל זימן נתניהו פעם אחר פעם את כלי התקשורת להצהרות על המשבר. לפי בדיקת "העין השביעית", נתניהו היה המנהיג היחיד ברחבי העולם, למעט במדינות לא דמוקרטיות, שהקפיד להעביר בעצמו את התדרוכים על המאבק במגפת הקורונה אך נמנע מלהשיב לשאלות עיתונאים.

אחרי מספר שבועות שבהן נתניהו כינס מסיבות עיתונאים שאינן אלא נאומים לאומה, ואחרי שנים ארוכות בהן נתניהו לא עונה לשאלות עיתונאים ולא מקיים ראיונות (מחוץ לסופן של מערכות בחירות), צצה לפני כחודש הדרישה ממנו להתחיל להשיב לשאלות נציגי התקשורת. ארגון העיתונאים וראשי חברות החדשות כמו גם תא הכתבים המדיניים, פנו לנתניהו בבקשה כי יאפשר לנציגי כלי התקשורת להפנות אליו שאלות. העמותה לדמוקרטיה מתקדמת פנתה עוד קודם לכן לעורכי המהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה בבקשה להתנות את שידורי העדכונים של נתניהו בהקדשת זמן לשאלות עיתונאים.

דוברת נתניהו שיר כהן (צילום: פלאש90)

דוברת נתניהו שיר כהן (צילום: פלאש90)

בעקבות הביקורת הציבורית ניאות נתניהו לאפשר לעיתונאים להפנות אליו שאלות. בהודעה שהפיץ בזמנו ארגון העיתונאים נמסר כי דוברת נתניהו, שיר כהן, "ציינה כי פתיחת ההצהרות לשאלות עיתונאים נבחנה בחיוב בתקופה האחרונה, והוחלט ליישם את ההחלטה החל מאחת ההצהרות הבאות וזאת תוך ניסיון להתגבר על כל האתגרים שמציבה הקורונה בקשר לאיסור על התקהלות וכדי לשמור על בריאותם וביטחונם של הדוברים והעיתונאים".

ואכן, בתחילת החודש קיים נתניהו מסיבת עיתונאים על משבר הקורונה שבה הורשו נציגי התקשורת להפנות אליו שאלות. יצוין כי מסיבת העיתונאים נערכה עם סיום גל המגיפה הראשון.

אמש, בעקבות מה שנראה כהתפרצות מחודשת, שב וזימן נתניהו את נציגי התקשורת להצהרה שנשא. בניגוד להתחייבות הדוברת שלו רק לפני שבועות ספורים, שוב לא התאפשר לעיתונאים להפנות אליו שאלות.

מדוברת נתניהו שיר כהן לא נמסרה תגובה.