לגליזציה של קנאביס הפכה להבטחה קבועה בקמפיין הבחירות של הליכוד: נתניהו הצהיר על כך בשתי מערכות הבחירות של 2019, ועשה זאת שוב השבוע. ההבדל הוא שהפעם גם גייס לכך שותף מהתקשורת. אורן ליבוביץ', הבעלים והעורך של אתר "קנאביס", הוכרז על-ידי ראש הממשלה כמי שישתתף בוועדה להכשרת המסחר בקנביס. קצת אחר-כך, ליבוביץ' גם השתתף בתשדיר מטעם הליכוד. במקביל לשיתוף הפעולה הזה, בליכוד גם רכשו קמפיין מודעות גדול באתר "קנאביס".

גולשי האתר העצמאי, שעוסק בכל מה שקשור למריחואנה, לא יכלו לפספס בימים האחרונים את הבאנרים הרבים של הליכוד, שנושאים את הסלוגן "מתארגנים ללגליזציה" ותופסים את כל משבצות הפרסום בדף הבית ובעמודי הכתבות. מי שיקליק על באנר כזה יישלח לעמוד הפייסבוק של נתניהו, שם עלה אתמול תשדיר תעמולה שמדמה מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר המשפטים אמיר אוחנה, ח"כ ניר ברקת ואורן ליבוביץ', מו"ל "קנאביס".

"אני רוצה להודות לראש הממשלה נתניהו על זה שנפגש איתי, התעמק, למד וקיבל החלטה נכונה", אומר ליבוביץ' בתשדיר. "אני בפעם הראשונה בחיי הולך להצביע ליכוד, אני קורא לכם התומכים – מי שמאמין ורוצה שזה יקרה, בואו נצביע ליכוד. שסוף-סוף תקום ממשלה חזקה, שלא נלך לעוד בחירות, ושנוכל להביא את הבשורה הזאת גם למדינת ישראל".

במקביל לקמפיין הבאנרים עלו באתר "קנאביס" שורה של כתבות שמהדהדות את דף המסרים של הליכוד. "אחרי הצהרת הלגליזציה של נתניהו: 2 מנדטים עברו משמאל לימין", נכתב בכותרת אחת. "נתניהו החליט: 40 אלף תיקים פליליים יימחקו – ועדת לגליזציה תוקם בהקדם", נמסר באחרת. "בעקבות החלטת רה"מ: איך למחוק תיק פלילי על שימוש בקנאביס", מרחיבה כותרת שלישית. אייטם רביעי, ששובץ בכותרת הראשית, מוקדש לתשדיר התעמולה של ליבוביץ', ברקת ואוחנה.

דף הבית של אתר "קנאביס", 27.2.2020 (צילום מסך)

דף הבית של אתר "קנאביס", 27.2.2020 (צילום מסך)

ההחלטה להביע תמיכה פומבית במפלגה שמצהירה על תמיכה בלגליזציה ובמחיקת רישום פלילי למעשנים היא צעד טבעי עבור ליבוביץ', שחוץ מלהפעיל את אתר "קנאביס" הוא גם יו"ר מפלגת הלגליזציה עלה-ירוק (שאינה מתמודדת בבחירות הנוכחיות). אך העובדה שבמקביל להבעת התמיכה ליבוביץ' גם קיבל תשלום עבור קמפיין המודעות עשויה לעורר תחושה שהתמיכה נקנתה בכסף.

"אני לא רואה את זה ככה", אומר ליבוביץ' בשיחה עם "העין השביעית". "לא היה איזשהו תנאי בסגנון 'תעשו לי פרסום, ואני אשב איתכם במסיבת עיתונאים'. הליכוד עשו צעד צעד חכם, טִרגוט נכון של קהל היעד – רואים שיש להם צוות ניו-מדיה איכותי, כנראה. באותה מידה הצעתי גם לכחול-לבן לפרסם. זה לא משהו בלעדי".

ליבוביץ' מספר שזהו מסע הפרסום הראשון של הליכוד באתר "קנאביס", אבל מסרב להסגיר את המחיר ששולם עבור חבילת הבאנרים. "מן הסתם זה חסוי", הוא אומר. לדבריו, הסכום דומה לזה ששילמה מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס, שרכשה ממנו חבילת פרסום בבחירות הראשונות של 2019. "אם אורלי היתה מבקשת ממני לעשות מסיבת עיתונאים – בכיף. אני תומך בכל מי שתומך באג'נדה".