אורן ליבוביץ', יו"ר עלה-ירוק והבעלים והעורך של אתר "קנאביס", ובא כוחו עו"ד דקל חץ-דוד עוזר, פנו הבוקר (28.2) לבית-המשפט השלום בתל-אביב–יפו בבקשה שיורה במעמד צד אחד על הסרת כתבה "כתבה משמיצה, מכפישה, שקרית ומטעה", שפרסם אתמול רביב דרוקר במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 13. עוד קודם לכן דווח על הקמפיין באתר "העין השביעית".

"האם תמיכת 'עלה ירוק' בליכוד משתלמת לה גם מבחינה כלכלית?", שאל אתמול דרוקר. ברקע הדיווח שלו עומדים הצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על תוכנית לגליזציה למריחואנה, הצהרה של יו"ר עלה-ירוק ליבוביץ' על תמיכה בנתניהו ובליכוד וכן קמפיין פרסומי נרחב שרכש הליכוד באתר "קנאביס" של ליבוביץ'.

דרוקר סיפק לצופיו ציטוטים ממסרונים שהחליף עו"ד חץ עם אנשי מפלגת העבודה לקראת הבחירות שלפני שנה. "רק שתגיעו מוכנים, הפגישה היא לחבילת פרסום בתמורה להיקף של 700,000, שלא תחשבו שאתם מגיעים לפגישת היכרות או גיוס תמיכה", כתב עו"ד חץ לאנשי המפלגה, כך לפי הפרסום של דרוקר. אחרי שבמפלגה תהו על מה ולמה לשלם כל כך הרבה כסף, השיב עו"ד חץ: "אם אתם רוצים שאנחנו נדאג שיאמינו לכם, תצטרכו לשים את הכסף איפה שהפה ולקנות חבילות פרסום שיממנו בין היתר את הפעילות שלנו במהלך הבחירות".

"הכתבה מובילה כל אדם למסקנה ברורה: המבקשים הינם פוליטיקאים מושחתים המוכרים את תמיכתם למרבה במחיר ודורשים שוחד באופן אקטיבי", מתלוננים ליבוביץ ועו"ד חץ. לפי הפרסום של דרוקר, הם מוסיפים, אתר "קנאביס" "אינו אלא כלי לביצוע עבירות פליליות ולהעברת כספי שוחד, וסביר להניח, כך נדמה, שהמבקשים קיבלו שוחד במסגרת תמיכת הליכוד בעמדותיהם הפוליטיות ותמיכתו של המשיב 2 [הכוונה ככל הנראה למבקש 2, ליבוביץ', א.פ.] בליכוד שהגיעה בעקבותיה".

לפי הבקשה כל זה אינו אלא "שקר מוחלט וביודעין". דרוקר, טוענים השניים, "קיבל לידיו מסמכים רבים המוכיחים כי דבריו הם חסרי בסיס ואין בהם דבר וחצי דבר".

ליבוביץ ועו"ד חץ מונים שורה של "הטעיות" בכתבה של דרוקר. בין היתר הם עומדים על כך שאין כל קשר בין מגזין "קנאביס" למפלגה עלה-ירוק, וכי המפלגה מעולם לא הביעה תמיכה בליכוד. לגבי חילופי המסרונים שציטט דרוקר עם מפלגת העבודה מציינים השניים כי מדובר בשיחות שקיים עו"ד חץ עם גיל גולדנברג, שניהל את הקמפיין של מפלגת העבודה בבחירות אפריל 2019. לפי בקשתם לבית-המשפט, עו"ד חץ לא שימש בשיחות אלו כנציג עלה-ירוק אלא כ"יועץ אסטרטגי לתחום הקנאביס". כפי שהציע את שירותי הייעוץ שלו למפלגות אחרות באותה התקופה, כך הציע את שירותיו גם למפלגת העבודה.

ממילא, טוען עו"ד חץ, תמיכה של מפלגת עלה-ירוק לא עמדה על הפרק אלא אך ורק חבילת פרסום ושירותי ייעוץ. כראייה לכך הוא מציין שבהמשך התכתובת עם איש מפלגת העבודה כתב לו כי יהיו "שתי חבילות פרסום" באתר לקראת הבחירות, והרי ברור שמפלגה לא יכולה לתמוך בשתי מפלגות אחרות, הוא טוען. בנוסף, הסכום שבו דובר נועד לא רק לרכישת חבילת פרסום באתר "קנאביס" אלא גם למימון עתירה לבג"ץ בעניין הלגליזציה של השימוש בצמח.

אשר לטענה של דרוקר בדבר קשר בין קמפיין הפרסום לסיקור החיובי של נתניהו באתר "קנאביס", ליבוביץ ועו"ד חץ טוענים כי "הכתבות שהוצגו כ'מפרגנות' אינן אלא סיקור טבעי ולגיטימי ומחוייב המציאות במגזין עיתונאי שהעיסוק המרכזי שלו הוא תחום הקנאביס".

השניים גם מבהירים בבקשתם את גרסתם לאופן בו נולד הקמפיין הפרסומי של הליכוד באתר "קנאביס". לדבריהם, לאחר שנוצר קשר עם אנשי ראש הממשלה ושר המשפטים, והשניים השתכנעו להביע תמיכה פומבית בשינוי מדיניות ההפללה של משתמשי קנאביס, נוצר רצון לפרסם ברבים את עמדת הליכוד החדשה. יועציו של יו"ר הליכוד נתניהו ביקשו מעו"ד חץ עצות כיצד "להעמיק את המחויבות הציבורית והאמינות של ההבטחה מטעם הליכוד". זה המליץ להם על פרסום במגזין "קנאביס" והם הסכימו. "מאחר ומדובר בימים ספורים לפני הבחירות, הסכם הפרסום דיבר על חשיפה מקסימלית אפשרית של הבאנרים", מוסבר בבקשה לבית-המשפט.

עם זאת, מציינים ליבוביץ' ועו"ד חץ, חבילות פרסום הוצעו גם למפלגות אחרות אך הן סירבו. "הפרסום פתוח לכל מפלגה והעובדה שרק מפלגת הליכוד הייתה מספיק חכמה כדי להבין את החשיבות של הפרסום במגזין קנאביס - אין בה כדי להעיד על שום דבר", הם טוענים.

ליבוביץ' ועו"ד חץ הגישו לבית-המשפט בקשה לצו זמני במעמד צד אחד, וזאת בשל מועד הבחירות הקרוב. הם מתחייבים בבקשתם להגיש תביעה מסודרת בתוך 7 ימים. הם דורשים לא רק את הסרת הדיווח של דרוקר מאתר חדשות 13 אלא גם את הסרת הציוצים בטוויטר של דרוקר וחדשות 13 על הכתבה והפוסט בפייסבוק של חדשות 13.

טרם הוגשה תגובת דרוקר וחדשות 13.

69369-02-20

להורדת הקובץ (PDF, 396KB)