מסע התעמולה של הליכוד ממשיך לשים דגש על דה-לגיטימציה של שיתוף פעולה פוליטי עם הרשימה-המשותפת, אך בימים האחרונים המסר הזה מסתנן גם לתשדירי תעמולה שאין להם כל קשר לנושא. נראה כי המסר המזהיר מפני שיתוף פעולה אפשרי של המפלגה הגדולה בכנסת (כחול-לבן) עם המפלגה השלישית בגודלה בכנסת (הרשימה-המשותפת) הוא מסר העל של הבחירות האלה מבחינת הליכוד.

"לגץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי", זהו המסר שחוזר בימים האחרונים בתשדירי התעמולה של הליכוד. הוא הושק כבר לפני כשבוע, והחליף את "לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת" שהופיע בתחילת החודש. מאז שחרר הליכוד כבר כמה וכמה תשדירים תחת הסיסמה המחודשת. המסר הזה מופיע, כמצופה, בסיום תשדיר שכולו מוקדש לסכנה ב"ממשלת שמאל שתלויה ברשימה המשותפת". אך למרבה ההפתעה הוא מופיע גם בתשדירים אחרים.

כך, למשל, בסיומו של תשדיר שהוקדש לעידוד כללי של מצביעי הליכוד מופיע לפתע תצלום של יו"ר כחול-לבן בני גנץ בפגישה עם חברי-הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה והקריין מבהיר כי "לגץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי". מוזר עוד יותר לראות את אותו הסיום המאיים מוצמד לתשדיר שעוסק בכלל במדיניות הכלכלית של כחול-לבן. בתשדיר שמזהיר מפני ממשלת שמאל "סוציאל-קומוניסטית של גנץ וניסנקורן" המסר החותם הוא שוב איום בשיתוף פעולה בין גנץ לטיבי.

עמוד הפייסבוק של הליכוד, 17.2.2020 (צילום מסך")

עמוד הפייסבוק של הליכוד, 17.2.2020 (צילום מסך")

נתניהו מקפיד לחזור על המסר הזה גם בהופעותיו באסיפות בחירות, גם בסרטונים אחרים שהוא מפיץ וגם במסרים טלפוניים מוקלטים.

מסר דומה מועבר במקביל גם באמצעות הודעות טקסט למצביעים פוטנציאליים. אתמול, לדוגמה, הופצה הודעה בזו הלשון: "בני גנץ חייב את תמיכתם של אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת, בלעדיהם כחול לבן לא יכולה להרכיב ממשלה. מדובר בחשבון מנדטים פשוט ואסור להתעלם מהמסקנה הנובעת ממנו. רק הצבעה לליכוד תבטיח שתכנית המאה תצא לפועל, תעצור ממשלה התלויה באחמד טיבי ותמנע בחירות רביעיות".

בדצמבר האחרון נכתב ב"ישראל היום" כי בליכוד מתכננים דווקא "קמפיין חיובי, שלא יתקוף את היריבים הפוליטיים". הכתב, יהודה שלזינגר, ידע לצטט את יו"ר הליכוד ח"כ מיקי זוהר שהצהיר על אסטרטגיה דומה. ואולי ב"קמפיין חיובי" התכוונו בליכוד לסרטון כמו זה שפרסמו בשבוע שעבר, שכוון לציבור הערבי. בסרטון נראו ח"כים ערביים בפעולות יומיומיות ונאמר כי "בזמן שחברי הכנסת הערבים שותים קפה, משחקים שחמט וקונים מצרכים - ממשלת הליכוד תקצבה 15 מיליארד שקלים לטובת החברה הערבית". לפי "מאקו", תגובתו של עודה לסרטון היתה "יש רק פוליטיקאי אחד שהולך להתפנות לו הרבה זמן".