עתירה נוספת הוגשה היום (16.9) נגד הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה לעבירה על חוק דרכי תעמולה. זמן קצר לאחר שוועדת הבחירות המרכזית קיבלה את עתירתם של עו"ד שחר בן-מאיר וד"ר ענת בן-דוד והורתה לנתניהו והליכוד לחדול מהפצת תוצאות של סקר מנדטים בניגוד לחוקי הבחירות, הוגשה עתירה נוספת, אף היא מאת עו"ד בן-מאיר, שמייחסת גם היא לליכוד פעילות תעמולה אסורה.

העותר דורש צו שימנע לא רק מהליכוד, אלא גם מאמצעי התקשורת והרשתות החברתיות, לפרסם הודעות מטעם המפלגה בנוגע לאחוזי ומגמות הצבעה.

ברקע העתירה הנוכחית: הקלטות שהכינו בליכוד מבעוד מועד לקראת יום הבחירות, שיחול מחר. בהקלטות נשמעים הדוברים, ח"כ יואב קיש, שמציג את עצמו כ"אחראי על אחוזי ההצבעה בבחירות", וראש מועצת בנימין, ישראל גנץ.

קיש מודיע בהקלטה כי "מבדיקות שאנו עורכים בזמן אמת באזורכם, אחוזי ההצבעה נמוכים משמעותית", ואילו גנץ מודיע כי "על-פי הנתונים שבידנו ההצבעה במגזר הערבי באחוזים גבוהים מאוד, וכך גם במעוזי השמאל, שרוצים לדחוק את שלטון הימין". לפי פרסום של חיים לוינסון ב"הארץ", ההקלטות נועדו להישלח מחר בשעות אחר-הצהריים באמצעות שיחות טלפון למצביעי ליכוד פוטנציאליים.

לפי עו"ד בן-מאיר, ההקלטות מעידות על "כוונה ברורה ומפורשת של הליכוד להפר את הוראות חוק הבחירות: דרכי תעמולה ואת חוק הבחירות לכנסת באמצעות פרסום 'סקרים' אסורים ביום הבחירות, וגם באמצעות פרסום 'שקרים' אסורים ביום הבחירות".

לפיכך מבקש עו"ד בן-מאיר מיו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, להוציא צווי מניעה נגד הליכוד ולאסור על המפלגה לפרסם בכל דרך שהיא, לרבות באמצעות הודעות קוליות, הודעות SMS והודעות ברשתות החברתיות, מסרים על אחוזי או מגמות הצבעה, למעט מידע רשמי שנמסר על-ידי ועדת הבחירות המרכזית. בנוסף מבקש עו"ד בן-מאיר צו שימנע מכלי התקשורת בישראל, חברות הסלולר והרשתות החברתיות לשדר או לצטט גורמים מטעם הליכוד המפרסמים הודעות שכאלה.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 351KB)