היום נפתחת "המלחמה בשעמום" בשידורי קול-ישראל, שהוכרזה על-ידי ראש שירותי המודיעין החדש משה פרלמן. אין זה סוד כי מאז הקמת המדינה מצפים רבבות מחזיקי מקלטי רדיו ברישיון (היום מגיע מספרם ל-150 אלף) ל"מלחמה" זו.

רוב המאזינים פותחים את המקלטים לפנות ערב, בשובם הביתה, אחרי יום עבודה מייגע. פתיחת המקלט גורמת להם לעתים קרובות לאכזבה מרה. הם מצפים למשהו קל, מבדר ומשעשע, אולם לרוב מגישים להם שיחות שגרתיות שעניינן לחוגים מצומצמים ביותר.

"המלחמה בשעמום" תתבטא בשלב ראשון בחיסול הצד השלילי. חוסלו וצומצמו השידורים שמעניינים רק חוגים שונים. שעות הצהריים ושעות הערב משעה שש שוחררו לגמרי מתוכניות "כבדות". חלק מהן ישודרו מחדש, אמנם בצורה קלה ומושכת, החל בסוף פברואר בתוכנית מקבילה באמצעות תחנת השידור של צה"ל.

מה ישודר מעתה בשעות הערב? תוכניות בידור "קל" – קונצרטים, מוזיקה קלה, ג'ז, פזמונים, ריקודים ומחולות ותסכיתים. פרט לקונצרטים, שישודרו כמעט ערב ערב מעל גבי תקליטים, ישודר מהערב בכל יום א' קונצרט התזמורת הפילהרמונית. תזמורת קול-ישראל תנגן שלוש פעמים בשבוע. חושבים על הקמת תזמורת שידור קלה בתל-אביב.

"המסך עולה", נקראת מסגרת התסכיתים שישודרו בכל יום ב' בערב. מחר יפתח התיאטרון הקאמרי את המסגרת ב"מלכת שבא" מאת סמי גרונמן.

חידוש אחר בשידורי הערב יהיה סדרת "משחקים בהשתתפות הקהל". הסדרה תתחיל במשחק "מה עסקך". לאולפן יוזמנו אנשי ציבור – סופרים, עיתונאים ואמנים. המוזמנים הראשונים יהיה ח' פיינר [חיים חפר], ב' תמוז וש' בר-שביט. מולם יעמוד אזרח סתם, בעל מקצוע מיוחד. תפקיד המוזמנים יהיה לנחש על-ידי כל מיני שאלות מבדחות מה עסקו ומה מקצועו.

תוכניות קבועות אחרות כגון "פרקי היום בתנ"ך", "לנוער" וכו' יוקדשו לשעות אחרי הצהריים. מעתה תשודר גם בשעת צהריים יום-יום תוכנית חדשה בשם "מעת לעת ליד המקלט", שתכיל הודעות על תוכניות היום בליווי הדגמות של קטעי מוזיקה.

מהפכה תחול גם בצורת שידור החומר ההסברתי. גם חומר זה ישתדלו לשדר בצורה קלה ומשעשעת. הכוונה היא לשדר "ראיונות" קבועים עם אישים מחוגי הציבור ובעלי דעות שונות. במקום שיחות מצד אישים ובעלי מקצוע, מתכוונים להזמין לאולפן כתבי העיתונים, כדי לערוך שיחה חופשית עם האורח.

בקרוב יוקם האולפן החדש בתל-אביב שבו יהיה מקום מלבד לאנשי התזמורת גם לקבוצת מוזמנים קטנה. קול-ישראל מתכוון להזמין מדי פעם בפעם אנשים מהחוץ כדי להשתתף בשידורי הקונצרטים, ההסרטה וההקלטה. מתכוונים להזמין נכי מלחמה, עיוורים, פקידים מסוגים מסוימים, יושבי מעברות וכפרי עבודה וכו', ובייחוד אנשים שאין להם מקלטים בבתיהם, אלא מקלט ציבורי משותף.

מ' מייזלס, "מעריב", 13 בינואר 1952