"כ-20 אלף מפגינים הגיעו לכיכר רבין שבתל-אביב באירוע 'תנו לרקוד בשקט', שנולד כמחאה על ביטולם של שורת פסטיבלי טראנס על-ידי המשטרה", דיווח דניאל דולב ב"וואלה" בערב יום חמישי האחרון, מיד לאחר ההפגנה. "יותר מ-20 אלף הפגינו בתל-אביב במחאה על ביטול פסטיבלי מוזיקה", מסרה כותרת באתר "הארץ" באותו יום, ואילו ב-ynet דיווחו על "רבבות" שהגיעו להפגין.

משתתפים בהפגנה פנו לאתר "העין השביעית" בטענה כי למרות המספר הרב של המפגינים, ולמרות שמדובר במחאה מתגלגלת, התקשורת התעלמה מהאירוע או סיקרה אותו בהצנעה. ואכן, מבדיקת "העין השביעית" עולה כי התקשורת המרכזית מיעטה לסקר את ההפגנה רבת המשתתפים, זאת בעוד אירועים בסדר גודל דומה זוכים לעתים קרובות לתשומת לב רבה יותר.

משיחה עם מארגני ההפגנה, שהתאגדו ב"עמותה לחופש התרבות" (בהקמה), עולה כי תלונתם העיקרית היא שהסיקור התקשורתי ניתן דווקא לאירועים שמסלימים לכדי התנגשויות עם המשטרה ואלימות, כפי שהיה בהפגנה הקודמת, המתוקשרת יותר. ההפגנה האחרונה, לעומת זאת, היתה לדבריהם מפגן מרשים מבחינת כמות המשתתפים והתנהלה בשקט ובאופן מסודר.

הידיעה היחידה שהתפרסמה על ההפגנה בעיתונות המודפסת למחרת האירוע. "הארץ", 19.7.2019

הידיעה היחידה שהתפרסמה על ההפגנה בעיתונות המודפסת למחרת האירוע. "הארץ", 19.7.2019

כך ב"הארץ" התפרסמה למחרת ההפגנה ידיעה בתחתית עמוד 8, ללא הפניה מהשער. ב"ידיעות אחרונות", "ישראל היום" ו"מעריב" לא דווח דבר וחצי דבר על ההפגנה. בעמודי החדשות של העיתונים כן נמצא מקום לדיווחים על תאונה קטלנית בתל-אביב, פוטו-אופ של שר החוץ בבחריין, ידיעת יחסי-ציבור ליו"ר הסוכנות בוז'י הרצוג, דיווח על כך שישראל היא הקורבן של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא האחראית לו, ידיעת יחסי-ציבור לנטפליקס, ידיעה על הרוגים בהצתה ביפן ותיאור מילולי של סרטון שתיעד רצח פעוטה.

גם אתרי האינטרנט לא נתנו מקום של חשיבות להפגנה ולדיווחים עליה. ב"הארץ" וב-mako דיווחים על ההפגנה הגיעו לשולי הכותרות הראשיות, ב-ynet הדיווח לא הגיע גם לשם. באתר "ישראל היום" לא נמצא כלל דיווח על ההפגנה.

ההפגנה ביום חמישי הגיעה לאחר שמשטרת ישראל ביטלה שוב ושוב אירועי מוזיקה גדולים בהתראה קצרה, תוך גרימת עוגמת נפש והפסדים כספיים גדולים, ואחרי מעצרים שבוצעו בהפגנה קודמת. אחת מטענות המפגינים היא שהמשטרה הגבירה מאוד את דרישות האבטחה שלה, באופן שאינו מאפשר בפועל את קיום האירועים.

ההפגנה בכיכר רבין, 18.7.2019 (צילום: אדם שולדמן)

ההפגנה בכיכר רבין, 18.7.2019 (צילום: אדם שולדמן)

"מדובר למעשה, במחאת המשך מאורגנת יותר להפגנה הספונטנית שנערכה בכיכר רבין לפני כחודש – במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס הדוף באותו סוף שבוע. אז, אלפי מפגינים יצאו ביום שישי בערב לכיכר למסיבת טראנס עצמאית, שנגמרה בסופו של דבר בהתפרעויות ואלימות מצד המשטרה", כתבה גלית עדות בשבוע שעבר באתר "המקום הכי חם בגיהנום".

עו"ד יניב פרץ, דובר העמותה לחופש התרבות (בהקמה), מסר את הדברים הבאים: "הפגנת 'תנו לרקוד בשקט' היתה סמל ומופת למחאה עוצמתית וסוחפת למען חופש התרבות, מחאה של העם ללא השתתפות ולו פוליטיקאי אחד. אפס תקריות אלימות, אפס אירועים חריגים, אפס תפיסות סם – ובכל זאת, ליהיא גרינר ופליטת הפה היו מאורע 'תרבותי' חשוב יותר. אין ספק שגם זה מסר שחשוב שעבר לאזרחים – והעמותה לחופש התרבות כבר מצאה מספר דרכים להתמודד עם האתגר התקשורתי החדש – לא נעשה ספוילר, אך תהיו בטוחים שזה יקרה בדרך תרבותית, כהרגלנו".