ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי, החוקרת את הטענות לנסיונות של גורמים רוסיים להשפיע על הבחירות בארצות-הברית, ביקשה מאיש העסקים וולטר סוריאנו להעביר לה מידע על תקשורת שקיים עם שני יועצים פוליטיים המוכרים בזירה המקומית. האחד הוא אהרון שביב, שניהל את קמפיין הליכוד בבחירות 2015, והאחר הוא ג'ורג' בירנבאום, שותפו לשעבר של ארתור פינקלשטיין והאסטרטג של מפלגת ישראל-ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

סוריאנו הוא איש עסקים בריטי בעל אזרחות ישראלית הפועל בעולם בתחום שירותי האבטחה והמודיעין ומנהל ארבע תביעות דיבה בישראל בגין פרסומים על אודותיו, אחת מהן נגד "העין השביעית". סוריאנו ובירנבאום מוסרים כי הם כלל אינם מכירים זה את זה. שביב לא מסר תגובה לדברים.

בתחילת החודש דיווח האתר האמריקאי "פוליטיקו", ובהמשך גם כלי תקשורת אחרים ברחבי העולם, על המכתב ששיגרה ועדת הסנאט לסוריאנו ובו ביקשה ממנו לבוא, מרצונו החופשי, לראיון שיתקיים בדלתיים סגורות. באתר ציינו כי הפנייה לסוריאנו מעידה על העניין שיש לוועדה בקשרים ישראליים אפשריים עם הנסיונות הרוסיים להשפיע על הבחירות בארצות-הברית, אך לא ציינו שני שמות שנכללו במכתב.

ב"פוליטיקו" דיווחו כי סוריאנו התבקש למסור את  "כל התקשורת או תיעוד התקשורת" שקיים עם כמה גורמים, בהם פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ; מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ; שלוש חברות מודיעין פרטיות שהוקמו בידי ישראלים (סיי-גרופ, ויקיסטרט ובלאק-קיוב), וכן תיעוד של תקשורת, ככל שקיים, עם אורביס, חברת ריגול עסקי שאחד ממייסדיה הוא המרגל הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל.

אולם במכתב של ועדת הסנאט לסוריאנו מוזכרים גם שמות נוספים, שכאמור, לא התפרסמו עד כה, בהם גם שביב ובירנבאום. שביב, שמנהל בשנים האחרונות קמפיינים במזרח אירופה, זכה להכרה בינלאומית בעקבות קמפיין הבחירות של הליכוד בשנת 2015. בכתבות שונות שפורסמו לאחר הבחירות תיאר את האסטרטגיה שהובילה את נתניהו לניצחון סוחף.

וולטר סוריאנו, אילוסטרציה (אין בנמצא תמונה פומבית)

וולטר סוריאנו, אילוסטרציה (אין בנמצא תמונה פומבית)

ארגון היועצים הפוליטיים בארצות-הברית אף העניק לשביב את פרס היועץ הבינלאומי הטוב ביותר בעקבות הצלחתו בקמפיין. עוד קודם לכן זכה בפרס "הכוכב העולה" מטעם מגזין אמריקאי המוקדש לבחירות וקמפיינים. כמו בירנבאום, גם שביב עבד בעבר עם פינקלשטיין.

בירנבאום, יליד ארצות-הברית, הגיע לישראל בשנת 1998 והחל לעבוד עם נתניהו. בהמשך הפך לשותפו של פינקלשטיין וניהל קמפיינים בישראל ובשלל מדינות ברחבי העולם. בישראל ייעץ לקמפיין של ישראל-ביתנו ב-2009, ובהמשך היה ליועץ האסטרטגי של המפלגה. לאחרונה העיד בירנבאום במשפטה של פאינה קירשנבאום על סקר שערך עבור ישראל-ביתנו מכספים שעל-פי החשד הועברו למפלגה כשוחד מארגון עזרא. ב"ניו-יורק טיימס" פורסם בעבר כי בירנבאום היה מי שחיבר בשנת 2016 בין ריק גייטס, סגן מנהל הקמפיין של טראמפ, לבין חברת המודיעין הישראלית סיי-גרופ.

בתשובה לפניית "העין השביעית" מסר עו"ד אילן בומבך את התגובה הבאה: "השמות שציינתם בפנייתכם אינם מוכרים כלל למרשי והוא מעולם לא היה איתם בכל קשר, לא ישיר או עקיף. קשה שלא לתהות על אופן התנהלותכם כלפי מרשי. אתם עושים כל שלאל ידכם כדי להטריד את מרשי, לכתוב עליו באופן אובססיבי ולהשמיץ אותו בכוונה לגרום לו למשוך את תביעת הדיבה שהגיש נגדכם. ככל שתמשיכו להוציא את דיבתו של מרשי, מרשי יעדכן את סכום התביעה שהגיש נגדכם".

בירנבאום מסר בתגובה ל"העין השביעית" כי אינו זוכר שאי פעם בחייו פגש, שמע על או תִקשר עם סוריאנו, ואילו שביב סירב למסור תגובה.

סוריאנו הוזכר בשנה האחרונה בתקשורת הישראלית בהקשר להאשמה של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המסובך בפרשיות פליליות, ביצע מעקבים והאזנות לחוקרי משטרה. סוריאנו תבע את העיתונאי רביב דרוקר על סך חצי מיליון שקל משום שציין כי המשטרה, בתדרוכים לא רשמיים, נקבה בשמו של סוריאנו כמי שהוציא את הדברים לפועל עבור נתניהו, זאת למרות שדרוקר עצמו הדגיש באותה הזדמנות כי לדעתו הדברים אינם נכונים.

עו"ד אילן בומבך (צילום: "העין השביעית")

עו"ד אילן בומבך (צילום: "העין השביעית")

בנוסף הגיש סוריאנו תביעת דיבה על-סך 300 אלף שקל נגד אתר "בחדרי חרדים", וזאת בגין שני דיווחים שראו אור באתר וכללו מידע שפורסם קודם לכן בחברת החדשות (כיום חדשות 12) ותאגיד השידור הישראלי, לצד פרטים ביוגרפים נוספים על סוריאנו ותצלום שבו פניו נראים באופן חלקי.

כמו כן הגיש סוריאנו תביעת דיבה על-סך 300 אלף שקל נגד הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, שדיווח על תחקיר של כאן 11 על סוריאנו וקשריו עם נתניהו. בית-המשפט קבע בשתי ערכאות כי אין מקום לדון בה בישראל, אך בא-כוחו של סוריאנו הודיע כי בכוונתו לערער לעליון. בעקבות דיווחים ב"העין השביעית" על תביעת הדיבה שהגיש סוריאנו נגד דרוקר הגיש איש העסקים הבריטי תביעה שלישית, הפעם נגד דרוקר, "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג והחתום לעיל. את התביעות הגיש סוריאנו באמצעות עו"ד אילן בומבך, שהצטרף כתובע לתביעה נגד "העין השביעית" לאחר פרסום נוסף שעסק בתביעה. סך התביעה עומד כעת על 580 אלף שקל.