עו"ד אילן בומבך מאיים פעם נוספת בהליכים משפטיים נגד "העין השביעית". עו"ד בומבך, שהצטרף לאחרונה למרשו איש העסקים וולטר סוריאנו בתביעה בסך מאות אלפי שקלים נגד "העין השביעית", שיגר אתמול (16.6) מכתב שבו הוא דורש לשנות כותרת של ידיעה שפורסמה באתר זה. בידיעה דווח על כך שבית-המשפט דחה את בקשתם בהליך אחר שבו הוא וסוריאנו מעורבים. אם הכותרת לא תשונה, הבהיר עו"ד בומבך בשמו ובשם סוריאנו, היא תצורף כסעיף נוסף בתביעה נגד האתר. נוסח הכותרת: "הפסד נוסף לסוריאנו ובומבך".

סוריאנו, באמצעות עו"ד בומבך, הגיש מאז תחילת השנה שעברה ארבע תביעות דיבה נגד עיתונאים וכלי תקשורת קטנים שדיווחו על אודותיו. לאחת התביעות, נגד "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג והחתום לעיל, הצטרף עו"ד בומבך כתובע בעצמו. זאת, לטענתו, משום שהדיווחים על התביעה ועימותים תקשורתיים בינו לבין טאוסיג בכלי תקשורת אחרים כללו דיבה כלפיו. בסך הכל דרש סוריאנו בארבע התביעות (במקרה אחד יחד עם בומבך) פיצוי בסך של כ-1.7 מיליון שקל. כעת נראה שסוריאנו ובומבך מתעתדים להעלות פעם נוספת את סכום הפיצוי שהם מבקשים.

בתחילת החודש התפרסם באתר "העין השביעית" דיווח על החלטת בית-המשפט המחוזי לדחות את הערעור שהגיש סוריאנו, באמצעות עו"ד בומבך, על החלטת בית-משפט השלום שקבע כי תביעת דיבה שהגיש סוריאנו נגד הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין לא תידון בישראל. עו"ד בומבך טוען כי הכותרת שניתנה לדיווח על החלטת המחוזי באתר "העין השביעית", "הפסד נוסף לסוריאנו ובומבך", היא כותרת "מאוד בעייתית ומגמתית".

כותרת הדיווח ב"העין השביעית" שבגינה מאיים בומבך לתבוע, שוב, את האתר (צילום מסך)

כותרת הדיווח ב"העין השביעית" שבגינה מאיים בומבך לתבוע, שוב, את האתר (צילום מסך)

לדברי עו"ד בומבך, הכותרת "אכן נכונה טכנית", אולם מבחינה מהותית מדובר ב"כותרת נדירה ביותר" באתר "העין השביעית". "לי לא ידוע על דיווח של הפסד בתיק כלשהו המתייחס הן לבעל הדין והן למייצגו", כותב עו"ד בומבך במכתבו. בכותרת "אין שמץ של הגינות" ו"אין שמץ של עיתונות אחראית", מוסיף עו"ד בומבך, וזאת מכיוון ש"אִזכור שמי בכותרת חרג מתחום הסביר, לא היה נחוץ ולא שיקף את העובדות באופן הוגן ומאוזן".

לפי עו"ד בומבך, בעקבות הצטרפותו כתובע נגד "העין השביעית" לצד מרשו סוריאנו, "הקו המערכתי הבוטה והשקוף" שבו נוקט לדבריו אתר "העין השביעית" נגד סוריאנו "החל להיות מופנה נגדי".

"לצערנו", כותב בומבך בשמו ובשם מרשו סוריאנו, "אתר 'העין השביעית' מותח כל העת את גבולות הגזרה של חוק איסור לשון הרע. אם עד היום ספג מרשי את נחת הזרוע שלכם בנוגע לפרשנותכם היצירתית לדיווח 'נכון והוגן' של הליכים משפטיים, הרי עתה הח"מ מוצא עצמו קורבן זו הפעם השנייה להפגנת כוח עיתונאי בריוני, כמתואר לעיל".

לדבריו, מסקנתו היא כי באתר זה "מבקשים להלך אימים על מרשי ועלי ולרפות את ידינו, בעיקר משום ש'העזנו' לתבוע אתכם. מדובר באקט פסול ונפסד, שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא בוודאי לא ירתיענו".

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 295KB)