אתר ynet יוסיף הבהרה ויפצה את המועצה המקומית תעשייתית נאות-חובב בעקבות כתבה שקשרה בין המועצה למקרה של הטרדה מינית, כך סוכם בהסכם גישור שהוגש הבוקר (19.2) לבית-המשפט.

לפני כשנה פרסמה אילנה קוריאל באתר ynet ידיעה תחת הכותרת "תביעה: הטרדה מינית והתנכלות בנאות-חובב". בכותרת המשנה נכתב כי "לבורנטית תובעת את המועצה התעשייתית נאות-חובב ואת החברה הממשלתית בה עבדה, אשר נמצאת בשטח המועצה, בגין הטרדה מינית, התנכלות ואפליה".

אלא שהתביעה של הלבורנטית הופנתה נגד החברה הממשלתית בלבד, ולא נגד המועצה. בעקבות זאת הגישה המועצה, באמצעות עו"ד אהוד ערב, תביעה בדרישה לפרסום הבהרה ותיקון, כמו גם תשלום פיצוי בסך 100 אלף שקל. התביעה הוגשה נגד חברת ידיעות-אינטרנט בע"מ, המפעילה את אתר ynet, נגד העיתונאית קוריאל, ונגד העורכים יאיר חסון וניר כהן.

באתר ynet הודו כי המידע על הלבורנטית היה שגוי, וכי למועצה לא היה קשר לתביעת ההטרדה המינית, אך טענו כי במועצה לא הגיבו במשך חמש שעות לפניית הכתבת שביקשה את תגובתם, וכי ממילא ברגע שקיבלו את מכתב ההתראה שינו בתוך דקות אחדות את כותרת הכתבה, כותרת המשנה וגוף הכתבה, ואף הוסיפו הבהרה שלפיה "למועצה התעשייתית נאות-חובב אין קשר לתביעה, והחברה הנתבעת רק נמצאת בתחומה".

עוד טענו באתר ynet, באמצעות עו"ד ירון שלמי, כי מדובר בתביעת השתקה מובהקת שהוגשה ממניעים זרים, שמטרתה להתנקם באתר בגין פרסומים אחרים על המועצה. במקביל לפרסום הכתבה על ההטרדה המינית, כך לפי ynet, התנהל בין המועצה לאתר החדשות הליך בבית-הדין לעבודה בבאר-שבע בניסיון למנוע פרסום בעניין תביעה שאכן הוגשה נגד המועצה, ואשר כללה טענות שלא החמיאו לראש המועצה, גדי אלפסי. נסיון המועצה להטיל חיסיון על ההליך כשל, והכתבה על תביעה זו, גם היא מאת קוריאל, פורסמה.

"הפרסום אותו ניסתה התובעת למנוע עורר את חמתה, אך לא עלה בידה למצוא בו שמץ של עילת תביעה", טענו ב-ynet. "ה'פתרון' נמצא לתובעת בדמות טעות הקולמוס שנפלה בפרסום אחר, והגשת תביעה בגינו, למרות שברור שלא יכול היה ולא נגרם כל נזק".

"לקרוא ולא להאמין", הגיבו מנגד במועצה. "שגוף תקשורת מהגדולים במדינת ישראל בונה תיאוריית קונספירציה שלמה על אודות התביעה דנן ומנסה לתאר בפני בית-המשפט מניעים, כביכול, אשר הובילו את התובעת להגשת התביעה, כאשר הוא עצמו כשל בפרסום הכתבה באופן בסיסי".

היום אמור היה להתקיים דיון קדם משפט בתיק, אך הבוקר הודיע המגשר עמוס גבריאלי כי הצדדים הגיעו להסכם גישור ולפיו בפתח הידיעה על הלבורנטית תתפרסם הודעת הבהרה בזו הלשון: "מובהר בזאת כי התביעה המדווחת בידיעה זו לא הוגשה נגד המועצה התעשייתית נאות-חובב ו/או מי מעובדיה, אשר אין ולא היה לה כל קשר לאירועים נשוא התביעה, העוסקת במפעל המצוי בתחומי המועצה התעשייתית, ובו בלבד. ככל שהובן אחרת בשל טעות בפרסום, לא לכך היתה הכוונה".

בנוסף סוכם כי האתר ישלם למועצה סכום של 10,000 שקל.

36453-03-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.69MB)