אבן דרך נוספת בהתחממות היחסים בין "ידיעות אחרונות" לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לאחר שנים ארוכות שבהן הוטל מעין חרם מצד העיתון על התלוות לנסיעות המדיניות של נתניהו, הצטרף הכתב המדיני איתמר אייכנר לטיסת נתניהו לפולין. התוצאה: בסוף השבוע האחרון התפרסמה ב"ידיעות אחרונות" כותרת ראשית שלא רק התאימה לדף המסרים של ראש הממשלה, אלא גם דמתה להפליא לכותרת שהודפסה בשער עיתון הבית שלו, "ישראל היום".

בסוף השנה שעברה עמדנו כאן על התפנית הזוחלת ביחס של "ידיעות אחרונות" לנתניהו. נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, נחשבו ליריבים היסטוריים, יריבות שהפכה גלויה וחסרת בושה סביב מערכת הבחירות של 2015. אלא שהקלטות של שיחות בין השניים, העומדות במוקד החקירה הפלילית המכונה "תיק 2000", העלתה כי בין הפוליטיקאי והמו"ל מתקיימת מערכת יחסים רבת שנים שבמהלכה אף עבדו בשיתוף פעולה.

מאז חשיפת החקירה, ככל שמתקרב מועד ההכרעה לגבי הגשת כתב אישום נגד נתניהו ומוזס, כפי שהמליצה המשטרה, נרגעה הגזרה בין העיתון לנתניהו, ואף מעבר לכך. עד כדי כך שנראה כי מוזס אכן "מזיז את הספינה", כלומר משנה את הסיקור בעיתון כפי שהוקלט מבטיח לנתניהו (אז – תמורת עזרה בהגבלת תפוצתו של המתחרה "ישראל היום").

מעבר להתאמה לדף המסרים ולסיקור של "ישראל היום", האלמנט החריג בדיווח של "ידיעות אחרונות" מסוף השבוע האחרון היה הקרדיט שניתן לכתב אייכנר, שהתלווה לנסיעת נתניהו לוורשה ותואר בעיתון כ"שליח 'ידיעות אחרונות' בפמליית רה"מ". זאת, אחרי שבשנים האחרונות נראה שלא היו שליחים מטעם "ידיעות אחרונות" בפמליית ראש הממשלה. נתניהו דווקא נסע שוב ושוב לחו"ל, אך העיתון שעשה הכל כדי למנוע ממנו להיבחר לראשות הממשלה הטיל מעין חרם על ליווי נסיעותיו. כמה כתבים המסקרים את התחום מעידים כי חלף זמן רב מאז הצטרף כתב מטעם העיתון לנסיעות.

הכתב המדיני אייכנר התלווה בשנים האחרונות פעם אחר פעם לטיסות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, אך לא לטיסות של נתניהו. על הטיסות הרבות של נתניהו בשנים האחרונות דיווח אייכנר מישראל (למשל: ביקורים שונים בצרפת, בברזיל, בליטא, בגרמניה, ברוסיה ובהודו בשנה שעברה; בארה"ב, בסינגפור, באוסטרליה, באפריקה, באמריקה הלטינית ובסין ב-2017; ובאזרבייג'ן ובאפריקה בסוף 2016).

"ידיעות אחרונות", 20.2.2017

"ידיעות אחרונות" מציג מקל, 20.2.2017

"ידיעות אחרונות", 21.9.2018

"ידיעות אחרונות" מגיש גזר, 21.9.2018

חיפוש בארכיון הממוחשב של "ידיעות אחרונות" מעלה כי עד לנסיעה של אייכנר בשבוע שעבר, הפעם האחרונה שבה כתב "ידיעות אחרונות" דיווח מפמליית ראש הממשלה היתה לפני ארבע שנים (להוציא הצטרפות של אורלי אזולאי, הכתבת בוושינגטון, לפגישה עם טראמפ ב-2017). ב-2015, סמוך לבחירות האחרונות לכנסת, יצא נתניהו לארצות-הברית כדי לנאום בפני הקונגרס, ונחום ברנע, בכיר עיתונאי "ידיעות אחרונות", התלווה לטיסה והצטרף לפמליה.

מאז לא נמצאה בארכיון העיתון עדות להצטרפות כתב מטעמו לנסיעת ראש הממשלה. כשפנינו לאיתמר אייכנר בשאלה פשוטה, מתי בפעם האחרונה הצטרף לטיסת ראש הממשלה לחו"ל, הפנה אותנו הכתב למערכת "ידיעות אחרונות", שלא השיבה לפנייה. גם בדוברות משרד ראש הממשלה סירבו לספק מידע על הפעם האחרונה שבה כתב כלשהו של "ידיעות אחרונות" הצטרף לטיסת נתניהו לחו"ל, בטענה כי מענה יצריך מאמץ מוגזם.

כך או כך, אייכנר, בתפקידו ככתב המדיני של העיתון, היה לאורך השנים חתום על ידיעות "מקל וגזר", לפי הצורך, שמושאן היו בנימין ושרה נתניהו. מעליב או מחניף לנתניהו באופן שנראה תואם לנסיבות המשתנות של מערכת היחסים בינו לבין המו"ל. כעת נראה כי הנסיבות דורשות גם שירותי ליווי.