אלכס גלעדי מחק את תביעת העתק שהגיש נגד אושרת קוטלר ונרי ליבנה, זאת לאחר שהגיע עמן להסדר גישור. לפני זמן קצר הודיע ערוץ עשר כי במסגרת הגישור הצהיר גלעדי שאינו זוכר את האירועים הנוגעים לקוטלר והבהיר שהתנהגות זו אינה מאפיינת אותו ושלא התכוון לפגוע בה.

לפני שנה בדיוק הגיש גלעדי תביעה בסך בסך שני מיליון שקל נגד קוטלר וליבנה, אחרי ששתיהן טענו כי הטריד אותן מינית. "במודע או שלא במודע חברו הנתבעת קוטלר והנתבעת ליבנה יחדיו, ו'בכוחות משותפים' הפכו את חייו של התובע מן הקצה אל הקצה והסבו לו נזקים כבדים", טען גלעדי באמצעות עורכי-הדין אפרת אזולאי ואמיר טיטונוביץ'. גלעדי הכחיש את המעשים שייחסו לו קוטלר וליבנה וטען כי השתיים פרסמו את דברי הדיבה עליו "על מנת 'לתפוס טרמפ' על פרויקט MeToo, לטובתן האישית".

קוטלר סיפרה בשידור בערוץ עשר על מקרה שאירע לה, לדבריה, לפני כחצי יובל, אז קיבלה מגלעדי "הצעה מגונה". לפי קוטלר, אחרי שהגישה מועמדות לעבודה בשידורי קשת הזמין אותה גלעדי לארוחת ערב. כשאמרה לו כי היא מעדיפה להיפגש בצהריים, אמר לה: "לא, לא, ארוחת ערב, וגם תפני את הערב". כשסירבה בטענה כי היא נשואה, אמר לה, לדבריה: "מה זה קשור? את לא יודעת איך מתקדמים בטלוויזיה בהוליווד?".

ימים בודדים לאחר מכן פרסמה נרי ליבנה ב"הארץ" רשימה שהוקדשה לפגישה שלה עם גלעדי. לדבריה, בשנת 1999 גלעדי ביקש להיפגש עמה מחוץ למשרד, ולאחר שסעדו יחדיו הזמין אותה לביתו. בעת שישבה בסלון, כך כתבה ליבנה, הלך גלעדי לחדר אחר וחזר כשהוא לבוש חלוק משי. "משום מה החליט לפרוש לפתע את שולי החלוק, חשף את עצמו בפני ואמר לי 'דברי אליו'", כתבה ליבנה.

גלעדי טען בתביעתו כי מדובר ב"השמצות גסות, פראיות וחסרות שחר" שפורסמו בחוסר תום לב, מתוך כוונה לפגוע וגרמו לו נזק עצום.

קוטלר טענה להגנתה, באמצעות עורכות-הדין עיינה נוימן ויסמין רובין ממשרד פישר-בכר-וול-אוריון ושות', כי התביעה של גלעדי היא תביעת השתקה. בנוסף טענה כי שמורה לה הגנת "אמת דיברתי" וכן הגנת "תום הלב".

ליבנה טענה להגנתה, באמצעות עו"ד טל ליבליך, כי כלל לא היה מקום להגיש את התביעה, שכן בתגובתו הראשונה לטענותיה אמר גלעדי כי "דבריה של נרי נכונים בעיקרם". בהמשך התנער גלעדי מהתגובה שמסר ל"הארץ" וטען כי התגובה התבקשה ממנו רק לאחר הפרסום, וגם פנייה זו "נעשתה ב'טלפון שבור', אל גורמים כאלה ואחרים, אשר מאן דהו סבר שיש ביכולתם ליתן תגובה מטעמו של התובע".

השופט אילן דפדי מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו שלח את הצדדים לגישור, והבוקר (2.1) הודיעו באי כוחם לבית-המשפט כי לאחר שדנו בכך עם המגשר עו"ד עמוס גבריאלי, הצליחו להגיע להסדר גישור. בהודעתם אין כל מידע על טיב ההסדר, למעט העובדה כי הוא מחייב את מחיקת התביעה ללא יכולת להגישה בשנית וללא מתן צו להוצאות.

גלעדי מסר ל"העין השביעית" כי אינו יכול לפרט מעבר לנכתב בהסכם. בתשובה לשאלה אם ניתן לצפות כעת לפרסום הבהרה מטעם ליבנה או קוטלר הסכים רק להגיד כי הוא מקווה שיעמדו בתנאי הסכם הגישור.

קוטלר מסרה: "אני שמחה שגלעדי עשה את המעשה הנכון ומחק את התביעה. אני קוראת לכל מי שעדיין מחזיקה סודות במחשכים להפסיק להתבייש ולדבר".

נרי ליבנה טרם השיבה לפניית "העין השביעית".

עדכון, 2.1: פרקליטיו של אלכס גלעדי, עו"ד אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, מסרו: "בהסדר הגישור התחייבו כל הצדדים לו כי ככל שיישאלו על אודות הפרשה, התביעה וסיומן, הם ימסרו גרסה התואמת את הנוסחים השלמים של ההצהרות ההדדיות שנחתמו בידיהם במסגרת הסדר הגישור. מרשנו, מר אלכס גלעדי, הנו אדם הגון וישר דרך, והוא הורה לנו להקפיד בכך, קלה כחמורה. לפיכך, לבד מהעברת הסדר הגישור המלא אליכם, על הצהרות הצדדים לו, לא נוכל להוסיף דברים.

"אנחנו מצרים על כך שהגברות הנכבדות קוטלר וליבנה אינן נוהגות כמרשנו, גלעדי, והצטערנו לגלות, באמצעי התקשורת השונים, תגובות שלהן שאינן הולכות יד ביד עם התחייבותן האמורה. עם זאת, מר גלעדי ידבוק בדרכו הראויה, וזאת ללא קשר לאופן התנהלותן של השתיים".

23848-01-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 335KB)

להורדת הקובץ (PDF, 2.04MB)