איש התקשורת אלכס גלעדי מתנער מתגובה שנתן ל"הארץ" שבה אישר את טענותיה של נרי ליבנה כי הטריד אותה מינית. גלעדי טוען כי כלל לא בטוח שהתבקש להגיב ישירות לטענה שחשף את איבר מינו בפני ליבנה, כי גם אם התבקש להגיב ישירות על פרט זה לא היה עושה זאת "מאחר שלא היה זה מכבודו", וכי ממילא התגובה שמסר ניתנה במצב שבו לא יכול היה לתת תגובה מדויקת.

לפני כחודשיים הגיש גלעדי תביעת עתק בסך שני מיליון שקל נגד אושרת קוטלר ונרי ליבנה, אחרי שאלו טענו כי הטריד אותן מינית. ליבנה סיפרה כי בעבר, כששהתה בביתו של גלעדי, "הוא פתח את מכנסיו, הוציא מתוכם מה שהיה לו להוציא, ואמר לעיתונאית, המצטיינת בראיונות, כהאי לישנא: 'עכשיו דברי איתו', ורמז לעבר איברו הנכון לראיון". בכתב ההגנה שלה, שהוגש באמצעות עו"ד טל ליבליך, הזכירה ליבנה כי בתגובה לפרסום טענותיה ב"הארץ" מסר גלעדי בין היתר כי "דבריה של נרי נכונים בעיקרם".

כעת מבקש גלעדי, באמצעות עורכי-הדין אפרת עקל-אזולאי ואמיר טיטונוביץ, להבהיר כי יש להתייחס בעירבון מוגבל לתגובה שצוטטה מפיו ב"הארץ". לדבריו, התגובה התבקשה ממנו רק לאחר הפרסום, וגם פנייה זו "נעשתה ב'טלפון שבור', אל גורמים כאלה ואחרים, אשר מאן דהו סבר שיש ביכולתם ליתן תגובה מטעמו של התובע".

כשהגיעה בקשת התגובה, הוא מוסיף ומבהיר, שהה בחו"ל, במהלך בדיקה בטחונית בנמל תעופה, ללא זמן ראוי לעיין בבקשה, ועל כן "נאלץ להגיב, מתוך לחץ זמנים, על סמך דברים, שנאמרו לו, במהלך שיחת טלפון". באי כוחו של גלעדי אינם מכחישים במפורש כי התבקש באותו מועד להגיב על הטענה שחשף את איבר מינו בפני ליבנה, אולם טוענים כי "אין כל ביטחון בכך שהדברים שהובאו לידיעתו של התובע, כבר לאחר עשיית הפרסום בעיתון 'הארץ', שיקפו במדויק את הפרסום".

לדברי גלעדי, גם אם אכן התבקש באותו המועד להגיב על הטענה כי חשף את עצמו בפני ליבנה, "הוא לא היה מגיב עליה באופן נפרד ומיוחד, וזאת מטעמים שונים, ובהם צנעת הפרט, מבוכה, ומאחר שלא היה זה מכבודו של התובע להגיב על דברים שכאלה". עוד מציין גלעדי כי לאחר האירוע עם ליבנה, שאותו הוא מכנה "דייט", הזדמן לו להיפגש עמה והיא לא העלתה כל טרוניה כלפיו.

23848-01-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.31MB)