לחצו להגדלה

לחצו להגדלה

ביום חמישי האחרון תהה עמוס רגב, העורך הראשי של "ישראל היום", לאן נעלמה ההגינות של העיתון "גלובס". "איך יכולים כתב 'גלובס' ועורכיו באתר ובעיתון המודפס לקבל לידיהם את סקר TGI המצוטט בעמודים אלה, ולצאת עם ידיעה שכותרתה 'סקר TGI: 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' ראש-בראש בפסגה'?", כתב רגב. "הם לא יודעים לקרוא, שחור-על-גבי-לבן? כמובן שהם יודעים לקרוא, וסביר להניח שגם מבינים. אבל האמת לא מתאימה להם, לאג'נדה שלהם, לאינטרסים של בעליהם".

מעל רשימתו של רגב ב"ישראל היום" פורסמו תוצאות סקר TGI האחרון, לצד תרשים גרפי שהציג את השינויים בשיעורי החשיפה בעיתונים בשנים האחרונות. התרשים מעוות למדי, ובאורח פלא, האג'נדה של "ישראל היום" והאינטרסים של העיתון תואמים את העיוותים.

כך, למשל, נתון של 37.7% שהשיג "ידיעות אחרונות" בשנת 2007 ממוקם על הגרף מתחת לנתון של 37.4% שהשיג "ישראל היום" במחצית השנייה של 2010; ירידה של 0.3% בשיעור החשיפה ל"ישראל היום" במהלך שנת 2009 מתוארת כעלייה קלה; פער של 0.3% בין "ישראל היום" ל"ידיעות אחרונות" במחצית הראשונה של 2010 מתואר כפער ניכר של כמה אחוזים; ואילו הפער הנוכחי בין שני העיתונים, שעומד על 2.3%, מתרחב עד כדי כך שהנתון של "ישראל היום" (39.3%) ממוקם בנקודה שבה אמור להיות נתון של כ-42%.