המאמר שפורסם הבוקר במלואו על שער "ישראל היום" היה מיוחד מכמה סיבות. אחת מהן קשורה לגילוי הנאות שהודפס תחתיו: "ד"ר מרים אדלסון", נכתב בו, "היא רופאה מומחית להתמכרויות לסמים ופילנתרופית. יחד עם בעלה, שלדון אדלסון, היא בעלת העיתונים 'ישראל היום' ו'לאס-וגאס ריביו-ג'ורנל'".

נוסח זה עומד לא רק בניגוד לגילוי הנאות שהופיע עד כה תחת מרבית הדיווחים בעיתון על בני הזוג אדלסון. הנוסח שהופיע הבוקר מנוגד גם להצהרה הרשמית של איש העסקים שלדון אדלסון כפי שהובעה בעבר על-ידי בא-כוחו, עו"ד אביגדור (דורי) קלגסבלד.

בשנותיו הראשונות של "ישראל היום", לחלק מהידיעות שפורסמו בו ועסקו בבני הזוג אדלסון הוצמד גילוי הנאות שלפיו "ד"ר מרים ושלדון אדלסון הם הבעלים של החברה המחזיקה במניות 'ישראל היום'". עם זאת, החל מדצמבר 2013 השתנה נוסח הגילוי הנאות, ומאז נכתב בו כי "משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות 'ישראל היום'".

בא כוחו של של שלדון אדלסון, עו"ד אביגדור קלגסבלד, בדיון אתמול בערעור עמוס רגב ושלדון אדלסון נגד רביב דרוקר, בית-המשפט העליון, 8.2.16 (צילום: אורן פרסיקו)

בא כוחו של של שלדון אדלסון, עו"ד אביגדור קלגסבלד, בדיון בבית-המשפט העליון, 8.2.16 (צילום: אורן פרסיקו)

בתחילת שנת 2016 הגיע שלדון אדלסון עד בית-המשפט העליון בניסיון למנוע מרביב דרוקר לקבל מידע על תדירות שיחות הטלפון בינו לבין ראש הממשלה נתניהו (מאבק שבו כשל). בא-כוחו של אדלסון, עו"ד קלגסבלד, טען בפני שופטי העליון כי בניגוד לנכתב בעתירה של דרוקר וחדשות ערוץ 10, אדלסון אינו הבעלים של "ישראל היום".

"אני אומר לכם שלמר אדלסון אין מניה אחת ב'ישראל היום'", אמר אז עו"ד קלגסבלד. "העיתון מוחזק על-ידי חברה שבבעלות קרוב משפחה שלו". עוד טען עו"ד קלגסבלד באותו דיון, בניסיון למנוע את חשיפת המידע על היקף התקשורת בין לקוחו לראש הממשלה, כי אדלסון כלל אינו "איש תקשורת". "הוא חי בחוץ-לארץ, עוסק בעסקי קזינו", תיאר עו"ד קלגסבלד את אדלסון. "הוא איש תקשורת מובהק?".

והנה, הבוקר מדווח "ישראל היום" כי אדלסון אינו רק איש עסקים שקרוב משפחתו מחזיק בבעלות על חברה שמחזיקה בעיתון, אלא שהוא עצמו, יחד עם רעייתו ד"ר מרים אדלסון, הבעלים של שני עיתונים, "ישראל היום" וה"ריביו-ג'ורנל" האמריקאי. המאמר מאת מרים אדלסון פורסם במקביל גם ב"ריביו-ג'ורנל", וגם בו היא הוגדרה, יחד עם בן זוגה שלדון, כבעלים של שני העיתונים.

האם חל שינוי בבעלות על "ישראל היום", או שבעיתון הודו בשליטה בפועל של בני הזוג אדלסון תוך התעלמות מהמרחק המשפטי שתפסו השניים מכלי התקשורת? קלגסבלד, עורך-דינו של אדלסון, מסר בתגובה כי "המידע שנמסר בשעתו לבית-המשפט, שלפיו בן משפחה מדרגה ראשונה של מר אדלסון מחזיק בבעלות ב'ישראל היום', היה נכון אז ולמיטב ידיעתי נכון גם היום. אשר לגילוי שניתן ב'ישראל היום' – נא פנה אליהם".

מ"ישראל היום" לא נמסרה תגובה.