חברת רדיו קול-רגע – שידורי העמקים בע"מ תשלם לשדר לשעבר בתחנה 25 אלף שקל, כך סוכם בהסדר פשרה שנחתם בחודש שעבר. השדר, תמיר נחום, הגיש באמצעות עו"ד סעדי פיראס, תביעה בסך כ-200 אלף שקל נגד התחנה בטענה שזו פיטרה אותו שלא כדין ולא העניקה לו את מלוא זכויותיו הסוציאליות. לדבריו, הוא הגיש ברדיו קול-רגע תוכניות בנושאי נומרולוגיה, לייף-סטייל ויהדות במשך 14 שנה, עד שתנאיו הורעו ובהמשך פוטר.

"אחת הסיבות המרכזיות לשינויים היתה קיצוץ בהוצאות הרדיו", כתב לו מנכ"ל התחנה, חיים הכט, כשהבהיר לו כי תנאיו יורעו. "הימים קשים יותר ואנחנו מצווים על הידוק החגורה".

נחום סירב לקבל את ההחלטה על הרעת תנאיו, ובתשובה להכט ציין, בין היתר, כי הוא "היחידי מבין השדרנים שמתעסק בשוטף בעבודה שיווקית" וזאת "לטובת הרדיו ולא לטובת שום עמלה [...] לא בחלתי באמצעים ולחצים להכניס כל שקל שיכולתי לתחנה". בכתב התביעה הוסיף נחום כי בשל הרקע שלו בתחום השיווק "הוא נדרש על-ידי מנהלי הנתבעת לשלב עבודה של שיווק ומכירת פרסום ללקוחות".

בכתב ההגנה שהגישה התחנה, באמצעות עו"ד אורי דדו, הודגש כי נחום עבד כקבלן עצמאי ועל כן לא היה זכאי לתנאים סוציאליים. בנוסף נטען כי היוזמה לשדר בתחנה היתה של נחום, במטרה לקדם את העסק שלו וללא כל תמורה. רק לאחר שנתיים, כשהיועץ המשפטי של התחנה דרש זאת, החל נחום לקבל תשלום כקבלן עצמאי. באשר לטענת נחום כי עבד במקביל בשיווק, התחנה אישרה בכתב ההגנה כי "התובע הינו אשף שיווק ופרסום" והוסיפה כי "בגין כל עסקת פרסום הקשורה אליו שולמה לו תמורה נוספת".

לאחר שהצדדים קיימו ביניהם דין ודברים, הם הגיעו להסדר פישור בפני מאירה רון-בן דרור, נציגת ציבור בבית-הדין האזורי לעבודה בנצרת. לפי ההסדר, התחנה תשלם לנחום 25 אלף שקל בתוספת מע"מ, וזאת כנגד חשבונית. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין.

16811-08-17