עורכי חדשות חוץ כבר מכירים את הרוטינה: אירוע רב-נפגעים בעיר מערבית מצית מיד זרם של דיווחים ועדויות מיד ראשונה, שנייה ועשירית, שמצד אחד מאפשרים לספק לקורא הישראלי תיאור עשיר ומפורט של התקרית – אך מצד שני, מי יודע אם הם נכונים. כך קרה גם אמש (1.11), כשהחלו לזרום הדיווחים על פיגוע דריסה קטלני שאירע בעיר ניו-יורק.

חיים איסרוביץ, כתב ועורך חדשות החוץ של "מעריב", כבר דיווח על אינספור פיגועים שאירעו במדינות זרות והיה זהיר מספיק כדי לספר לקוראיו שהפרטים שהוא מביא להם הבוקר מבוססים על דיווחים בלתי רשמיים ועל עדויות ראשוניות ש"סיפקו תמונה מבולבלת של ההתרחשויות". כמה מהעדויות האלה, כתב, גרסו שהמחבל יצא מהמכונית לאחר הדריסה כשבידיו שני רובים, צעק "אללה אכבר" והחל לירות.

עורכי עמוד השער של "מעריב" לא כל-כך התרשמו מהרוח הספקנית שבה נוסחה הידיעה, והעניקו לעדות המבולבלת כותרת ראשית: "המחבל יצא מהרכב וירה כ-15 פעמים", צוטט בה עד הראייה. מי שעקב אחרי דיווחי ההמשך בתקשורת האמריקאית יכול היה להבחין שלנהג הדורס אכן היו שני כלי ירייה – אבל הוא כנראה לא ריסס בהם את הציבור. אחד מהם היה אקדח או רובה פיינטבול קטן, והאחר אקדח אוויר.

שער "מעריב", 1.11.2017

שער "מעריב", 1.11.2017