היאבקות מקצועית, כפי שהיא מכונה בארצות-הברית, היא ענף ספורט מיוחד: גיבוריו אינם ספורטאים אלא שחקנים, הכישורים הנדרשים מהם אינם אתלטיות וכישורים גופניים אלא חזות שרירית ויכולות העמדת פנים, והאירוע הספורטיבי – קרב בין שני מתמודדים במקרה הזה – הוא הצגה מהתחלה ועד הסוף (הידוע מראש).

בשבועיים האחרונים מתברר לנו שכבר שנים אנחנו מתפקדים כצופים במה שחשבנו שהוא האקטואליה הישראלית, אבל למעשה הוא מופע בידור מתוסרט מראש. אם תרצו, אנחנו עדים כעת להתפרקות של מה שמכונה בז'רגון ההיאבקות המקצועית "Storyline", קו העלילה של הקרב המבוים, ובמקרה שלנו קו העלילה של האקטואליה המבוימת שלנו, קו עלילה עשיר בכיכובם של מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ועוד עשרות שחקני משנה הנכנסים ויוצאים מן הזירה.

"תיק 2000" חושף טפח אחר טפח מהמשחק המבוים שהובל עד לאחרונה בבטחה בידי שני "כוכבי-על" ישראלים, נתניהו ומוזס. אוהדי ההיאבקות המקצועית קוראים לזה "פיוד" (Feud): יצירת סכסוך מתוסרט, מתוזמר היטב ורווי בספינים בין שני מתאבקים, הנמשך זמן ניכר ולעתים אף כמה שנים, בשעה שבחיים שמחוץ לזירה מתחזקים ה"נצים" חברות אמת, או סתם שותים יחד בירה בתום יום העבודה וצוחקים על התיעוב שנתבקשו להפגין זה לזה במסגרת הקרב.

היום התפרסם כאן תיעוד של קרן התחקירים שבו נראים ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, מסב בבית-קפה עם ערן טיפנברון, עורך ynet לשעבר, שניים מהעדים הצפויים למסור עדות ב"תיק 2000". מעבר לעצם הפגישה, המעלה חשש לתיאום עדויות ולשיבוש הליכי חקירה, הרי שתגובתו של חפץ לידיעה היתה לא פחות מפתיעה: "טיפנברון ואני חברים, ואנו נוהגים להיפגש בבתי-קפה בתל-אביב כעניין שבשגרה".

ניר חפץ נפגש עם ערן טיפנברון, 17.1.2017 (צילום: קרן התחקירים)

ניר חפץ נפגש עם ערן טיפנברון, 17.1.2017 (צילום: קרן התחקירים)

כך, במשפט לקוני אחד, פירק חפץ את קו העלילה האלים ורחב ההיקף שנפרש לעינינו המשתאות בשנים האחרונות, "סטוריליין" יצרי שהיה בו מכל טוב: הכפשות וסטטוסים משמיצים מצדו של ביבי, ומערכת שנרתמה באופן ברור להזיק לאחרון מצידו של נוני. בסיפור הזה, חפץ הוא יועץ הסתרים המשפחתי המוכן לשכב בגופו על רימונים תקשורתיים, טיפנברון מוביל את המתקפה האלימה ביותר של קבוצת "ידיעות אחרונות" על נתניהו.

ערן טיפנברון, בתפקידו כעורך ynet, תואר כמי שהיה "מגדולי המוציאים לפועל של הסיקור נגד משפחת נתניהו", במיוחד בחודשים שקדמו לבחירות 2015. במקביל ניצח חפץ, כדובר משפחת נתניהו, על המתקפה נגד מוזס באותה תקופה בדיוק. מה יכול אפוא הציבור להסיק מחשיפת שגרת הפגישות הידידותית בין חפץ לטיפנברון? שברגעים הדרמטיים שלפני הבחירות היתה חלופת המהלומות בין ביבי ל"ידיעות" הצגה אחת גדולה. הציבור מבין את זה עכשיו כמו אותו ילד המתפכח יום אחד כשהוא שומע את האמת באשר להיאבקות המתוסרטת שהוא רואה בטלוויזיה.

בתמלילי השיחות מתגלה נוני מוזס, או כפי שהציבור הכיר אותו – הנמסיס האולטימטיבי של נתניהו בשנים האחרונות –  כפרטנר עסקי-אסטרטגי של האחרון. חשיפת דבר הפגישות החבריות בין טיפנברון וחפץ, שליחיהם של היריבים הגדולים בזירה המקומית, רק מציף ממד נוסף ביריבות המדומה שנרקמה כאן, כזו הגורמת לקווי העלילה האינטנסיביים של מתאבקי ה-WWE להחוויר.