עורך ynet לשעבר, ערן טיפנברון, נפגש הבוקר עם הדובר האישי של משפחת נתניהו, ניר חפץ, כך עולה מתיעוד שהגיע לידי קרן התחקירים. שמותיהם של שתי הדמויות מוזכרים בהקלטות השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, הנחקרות בימים אלה על-ידי משטרת ישראל במסגרת "תיק 2000".

אתמול מסר עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון עדות במשטרה בקשר ל"תיק 2000". טיפנברון וחפץ, אם טרם מסרו עדות בפרשה, בוודאי יזומנו למוסרה בימים הקרובים, שכן שניהם עדים מרכזיים בפרשה.

טיפנברון, שכיום עובד כסמנכ"ל הדיגיטל בקבוצת RGE השולטת בערוץ 10, היה עד לפני חודשים אחדים עורך אתר ynet. בתקופתו כעורך התקיימה בין היתר מערכת הבחירות לכנסת האחרונה, שבמהלכה היה אתר ynet מוטה כמעט לחלוטין נגד ראש הממשלה נתניהו ובעד מועמד המחנה-הציוני יצחק הרצוג, לצד עוד כמה פוליטיקאים החביבים על "ידיעות אחרונות". חפץ, שהיה בעבר עורך בכיר ב"ידיעות אחרונות", משמש בשנים האחרונות דובר האישי של משפחת נתניהו וכיום הוא האחראי הבלבדי על דברור הצד שלה בפרשת "תיק 2000".

ניר חפץ נפגש עם ערן טיפנברון, 17.1.2017 (צילום: קרן התחקירים)

מהתמלילים שפרסם גיא פלג בחדשות ערוץ 2 במהלך סוף השבוע עלה כי באחת הפגישות המוקלטות שבין ראש הממשלה נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" מוזס הוזכרו שמותיהם של חפץ וטיפנברון זה לצד זה. לפי התמלילים, מוזס הסביר לנתניהו כי אם ברצונו לזכות לסיקור נוח מקבוצת "ידיעות אחרונות" עליו למנות אדם שישוחח עם שני אנשים: עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון ועורך ynet טיפנברון.

"הוא צריך לדבר עם שני אנשים, עם רון ועם ערן", אמר מוזס לנתניהו. ראש הממשלה הציע למנות לתפקיד את חפץ, דוברו האישי, אולם מוזס הביע חשש כי חפץ אינו האיש המתאים בשל עברו ב"ידיעות אחרונות". "עם ערן ניר לא יכול לדבר? עדיף שלא?", תהה נתניהו, ומוזס אמר לראש הממשלה כי בכל הקשור לאתר ynet הוא ממילא יכול לפנות אליו ישירות.

גם אם בזמן אמת לא נפגש חפץ מטעם נתניהו עם טיפנברון, הבוקר יכלו השניים להשלים את הפערים, בפגישה שנערכה בבית-הקפה של מלון NYX בתל-אביב.

טיפנברון בחר שלא להגיב לפניית "העין השביעית". חפץ מסר בתגובה: "טיפנברון ואני חברים, ואנו נוהגים להיפגש בבתי-קפה בתל-אביב כעניין שבשגרה".

בתגובה לפניית "העין השביעית" ולשאלה האם בכוונת משטרת ישראל לחקור את השניים בחשד לתיאום עדויות ושיבוש הליכי חקירה נמסר מהמשטרה כך: "מטבע הדברים אין בכוונתנו להתייחס לסוגיות הנוגעות לחקירה מתנהלת, לא כל שכן לאדם זה או אחר, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפנייה".

ניר חפץ נפגש עם ערן טיפנברון, 17.1.2017 (צילום: קרן התחקירים)

ערן טיפנברון עוזב פגישה עם ניר חפץ, 17.1.2017 (צילום: קרן התחקירים)