עו"ד שחר בן-מאיר, שנאבק בשנים האחרונות בשלל דרכים כדי להגביל את כוחו של "ישראל היום", פנה אתמול למבקר המדינה יוסף שפירא ודרש ממנו להורות על חקירה מקיפה של החינמון בחשד שמדובר במימון מפלגות אסור. אם לא יעשה כן, הבהיר, יפנה לבג"ץ.

עו"ד בן-מאיר כבר פנה בעבר למבקר המדינה בבקשה דומה, אולם זו הובילה לאחר זמן ממושך רק לכמה הערות כלליות ששולבו בדו"ח המבקר על מימון בחירות. המבקר שפירא כתב בדו"ח כי אין באפשרותו לקבוע האם "ישראל היום" הוא אכן כלי תעמולה הפועל למען ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשום כך עובר על חוק מימון מפלגות, כפי שטוען עו"ד בן-מאיר, וזאת בין היתר משום שלא הוכח הקשר המהותי בין העיתון לבין ראש הממשלה.

"בכוונתי היתה להגיש עתירה כנגד משרדך על המסקנות הנ"ל [מסקנות הדו"ח על מימון הבחירות], שאינן מתיישבות לדעתי ובכל הכבוד, עם המציאות בקשר לתלונה שלי", כתב עו"ד בן-מאיר למבקר שפירא. "אולם באה המציאות של הימים האחרונים והביאה באמתחתה ראיות נוספות למכביר התומכות בכלל התלונות שהגשתי אליך". עו"ד בן-מאיר, המתייחס במכתבו לקטעי התמלילים מהשיחות בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, טוען כי מהקטעים שפורסמו "עולה חד-משמעית כי בין ראש הממשלה (מר נתניהו) לבין 'ישראל היום' יש קשר הדוק, ולא רק קשר ארגוני אלא קשר מהותי".

מבקר המדינה יוסף שפירא, ספטמבר 2016 (צילום: יונתן זינדל)

לדברי עו"ד בן-מאיר, "לפי התמלילים שכבר פורסמו אפשר לקבוע, בוודאי ברמה הדרושה לשם התחלת חקירה, כי ראש הממשלה מתייחס אל 'ישראל היום' כאל 'צעצוע פרטי' שלו, והוא סוחר בו כמנהג התגרנים בשוק, כך שהוא ומר מוזס מנהלים משא-ומתן מתמשך בדבר ההיקף שבו יעשה שימוש או יוגבל השימוש באותו צעצוע פרטי של ראש הממשלה. די בכך כאמור, ובוודאי לאחר שתעיין בכל התמלילים, כדי לקבוע כי בין ראש הממשלה לבין 'ישראל היום' יש קשר ארגוני משמעותי ומתמשך".

בנוסף, ותוך שהוא מפנה לדיווח מאת אורי בלאו ב"הארץ" על הפסדי "ישראל היום" ולכתבה נרחבת שפורסמה לאחרונה באתר "העין השביעית" על מחירי הפרסום של "ישראל היום", טוען עו"ד בן-מאיר כי לעיתון אין מודל כלכלי, עובדה המרמזת אף היא כי מדובר בכלי תעמולה.

"האמור בדו"ח שלך על הבחירות", מוסיף עו"ד בן-מאיר, "אינו רלבנטי עוד נוכח הראיות החדשות שנמצאות בידך, או בהישג ידך כעת. פנייתי זו אליך היא למטרה אחת ויחידה, שתורה על בדיקה וחקירה מקיפה של משרדך ביחס לשאלה האם 'ישראל היום' הוא בגדר מימון מפלגות אסור".

ככל שלא יקבל תשובה מהמבקר בזמן סביר, מודיע עו"ד בן-מאיר בסיום מכתבו, יגיש עתירה לבג"ץ כדי לאלצו לפתוח בחקירה נגד "ישראל היום".