אחרי 44 נשיאים גברים, הגיע סוף-סוף תורה של הילרי קלינטון להתיישב בחדר הסגלגל ולקחת לידיה את מושכות העולם החופשי. וכך אכן קרה, מדווחים הבוקר באתר האינטרנט של העיתון "ידיעות אחרונות", שעות אחדות לפני שהתברר סופית כי המועמד המנצח הוא דווקא יריבה של קלינטון, דונלד טראמפ.

"לאחר 44 נשיאים, הגיע סוף-סוף תורה. הילרי קלינטון עשתה את מה שעד לאחרונה נתפס היה כבלתי ייאמן – והפכה לנשיאה הראשונה", נכתב בכותרת המשנה של המאמר.

"זה לא היה קל או צפוי. עד לפני כמה שנים זה אפילו לא היה מתקבל על הדעת, ולא פעם מאז נראה היה שזה כבר לא אפשרי. אבל היום בבוקר, בתום ספירת הקולות, חוזרת הילרי קלינטון לבית הלבן 15 שנה לאחר שעזבה אותו כגברת הראשונה – אך הפעם בתור בעלת הבית", הסבירה לקוראים אורלי אזולאי, כתבת "ידיעות אחרונות" בארצות-הברית.

"קלינטון, הילארי קלינטון". הכותרת באתר "ידיעות אחרונות" (צילום מסך)

"קלינטון, הילארי קלינטון". הכותרת באתר "ידיעות אחרונות" (צילום מסך)

המאמר המופרך של אזולאי הוא גרסה אלטרנטיבית של טור שנדפס הבוקר במהדורת הדפוס של "ידיעות אחרונות" וסיכם את אירועי יום הבחירות של המועמדת.

"240 שנה לאחר הכרזת העצמאות האמריקאית: קלינטון שברה אתמול את תקרת הזכוכית והצטרפה לרשימה שבה 44 נשיאים עד כה כאשה הראשונה בתפקיד המשפיע בעולם", נכתב בטור שפורסם בטעות באתר העיתון. "בדרך לבית הלבן הצליחה להתגבר על יריב קשוח, יש מי שיגידו אכזרי, אחרי מסע בחירות עכור, מתיש ומטורלל. קלינטון אמנם תגיעה לבית הלבן בעלת יותר ניסיון מכמעט כל קודמיה, אבל המשימה שניצבת מולה לא פשוטה: לאחות את הקרעים ואת גלי השנאה שהקמפיין המלוכלך הזה שיחרר.

"אם לשפוט מהתנהגותה הנינוחה במהלך היום, נדמה שקלינטון לא הטילה ספק לרגע בכך שתנצח. מעולם לא ראיתי את אנשי המטה שלה כה מרוצים, אפילו נינוחים. אולי זה הסקרים האחרונים שפירגנו לה, או ייתכן שמדובר באבק הכוכבים שפוזר סביבה בהופעותיה המשותפות שלשום עם סלבריטאים כמו ברוס ספרינגסטין, ג'יי.זי וביונסה. כך או כך, קשה היה לפספס את האופטימיות של הילרי בדרכה לקלפי.

"בדרך לבית הלבן הצליחה להתגבר על יריב קשוח, יש מי שיגידו אכזרי, אחרי מסע בחירות עכור, מתיש ומטורלל"

"[...] על אף הסקרים הצמודים, ניתן היה אולי לשער לאן נשבה הרוח כבר בשעות הבוקר לפי ההתגודדות של עשרות ניידות השידור שבהם צוותי תקשורת מכל העולם בסמוך למרכז ג'אביץ. במטה טראמפ במלון הילטון היו עשרות ניידות – אך מחוץ למשרדיה של קלינטון היו בערך פי שלושה. הם כנראה ידעו משהו שאחרים לא". הבוקר התברר כמובן כי העיתונאים המתגודדים מחוץ למטה קלינטון לא ידעו משהו שאחרים לא ידעו.

"'תזכרי מה שאני אומר לך', אמר לי אחד מאנשי הצוות של קלינטון שעבד עד הרגע האחרון כדי לגייס קולות בפלורידה, 'הלילה אמריקה הולכת לעשות היסטוריה'", כתבה אזולאי בפסקה החותמת את המאמר שפורסם במהדורה המודפסת. "בין אם זה בזכותה של קלינטון או בזכותו של טראמפ, אין ספק שהוא צדק".

בגרסה שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון, שהוכנה למקרה שבו תנצח קלינטון, הוחלפה השורה התחתונה: "היום בבוקר עם ספירת הקולות היה ברור עד כמה הוא צדק". ב"ידיעות אחרונות", שהתגייס בחודשים האחרונים למען המועמדת הדמוקרטית כאילו היה עיתון אמריקאי, היו מעדיפים להתעורר לבוקר שבו היה למלים הללו תוקף.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 3.02MB)