קבוצת אינטלקט הפקה והפצה לאור וחברת הביטוח מנורה יפצו בעשרות אלפי שקלים אשה שנפלה בעת שביקשה לקבל גליון חינם של "ישראל היום", כך סוכם בהסכם פשרה שהוגש לאחרונה לבית-משפט השלום בחיפה.

בשנת 2012, באחד מימי שישי בבוקר, הגיעה שרה רביבו, ילידת 1952, לצומת רחובות מרכזי בטירת-הכרמל, שבו חולקו גליונות חינם של "ישראל היום". לטענתה, כאשר פנתה ליטול גיליון של החינמון, נתקלה בסרט המאגד את חבילות הגליונות (חֶבֶק), מעדה ושברה את ידיה. באמצעות עורכי-הדין סאמי אבו-ורדה וצבי פרדיס תבעה את חברת ההפצה של העיתון ודרשה פיצויים בסך 300 אלף שקל. "אני סבורה כי שעה והיו נציגי 'ישראל היום' מקפידים על ניקיון סביב העיתונים אותם הם מחלקים, התאונה שלי היתה נמנעת", הצהירה בפני בית-המשפט. "אני סבורה כי האחריות לתאונה רובצת על כתפי עובדי 'ישראל היום', שלא שמרו על סביבה בטוחה ונקייה וחפה ממפגעים לאנשים שמקבלים עיתונים אותם הם מחלקים בחינם".

בחברת ההפצה של "ישראל היום" ובחברת הביטוח טענו, באמצעות עו"ד יוסף נחשון, כי עובדי ההפצה פעלו כראוי וכי האחריות לתאונה מוטלת על רביבו, אשר לטענתם נפלה בלי קשר לחלוקת העיתונים במקום. לתובעת הוצע פיצוי בסך 33 אלף שקל בלבד. יניב בן-יעקב, אחראי נקודת החלוקה במשמרת שבה נפלה רביבו, הצהיר כי התובעת קיבלה עותק מ"ישראל היום" ו"המשיכה לדרכה". לדבריו, "מנקודת הפריקה של העיתונים בארגז שהיה במבנה ועד המדרכה יש מדרגה שהיתה ממוקמת מספר מטרים מהארגז. ראיתי אותה שוכבת על הרצפה קצת לאחר המדרגה. הרגליים שלה לא היו מסובכות בחבק. אך היה חבק סגור, במרחק של כמטר, מטר וחצי מרגליה. אני ניגשתי אליה, אך היא מיד קמה ללא עזרה והמשיכה ללכת".

השבוע נועד להתחיל פרק ההוכחות בתיק, אולם לפני ימים אחדים הגישו הצדדים הסכם פשרה שלפיו חברת ההפצה וחברת הביטוח שלה ישלמו לרביבו 67 אלף שקל כדי לסלק את תביעותיה בתיק.

7610-09-12